A rövidfilmekkel kettős céljuk van a tévéknek: Növelnék velük a reklámok nézettségét; a hirdetések iránti érdeklődés ugyanis világszerte - így Magyarországon is - utcahosszal marad el a műsorokétól.
Elkapcsolás ellen is véd
A reklámok közé ágyazott kisfilmek emellett segíthetnek abban, hogy a néző ne kapcsoljon át, amikor véget ér a kedvenc műsora. A reklámblokkok nézettségének növelésére nemcsak a nézők szokásai, hanem a reklámokat kiiktatóü digitális technológia terjedése is rászorítja a csatornákat.
A Yahoo híradása szerint a reklámok közé rejtett tartalom hamar felvirágozhat, s várhatóan a drámától a rajzfilmig minden műfaj megnyilvánul majd az egypercesekben.
A magyar televíziók már alkalmaznak hasonló "taktikai műsorokat", igaz, egyelőre csupán kísérleti jelleggel. A tv2 2002-től a Szeret, nem szeret című, nyolc perces minidrámákkal színesíti műsorát, míg az RTL Klub idén nyáron indította el a Budapest szocialista mindennapjaiból szemezgető, a Barátok közt előtt látható Budapest Retrót.