Rövidfilmekkel a hatásos reklámért

2003.08.16. 17:50
Rövid, 1-3 perces filmekkel próbálják növelni a tévéreklámok hatékonyságát az amerikai televíziók. Az új etűdök megakadályozhatják az átkapcsolást.
Néhány perces rövidfilmekkel készül az őszi szezonra az ABC és az NBC amerikai tévéállomás. Ezeket a reklámblokkokban sugároznák.

A rövidfilmekkel kettős céljuk van a tévéknek: Növelnék velük a reklámok nézettségét; a hirdetések iránti érdeklődés ugyanis világszerte - így Magyarországon is - utcahosszal marad el a műsorokétól.

Elkapcsolás ellen is véd

A reklámok közé ágyazott kisfilmek emellett segíthetnek abban, hogy a néző ne kapcsoljon át, amikor véget ér a kedvenc műsora. A reklámblokkok nézettségének növelésére nemcsak a nézők szokásai, hanem a reklámokat kiiktatóü digitális technológia terjedése is rászorítja a csatornákat.

A Yahoo híradása szerint a reklámok közé rejtett tartalom hamar felvirágozhat, s várhatóan a drámától a rajzfilmig minden műfaj megnyilvánul majd az egypercesekben.

A magyar televíziók már alkalmaznak hasonló "taktikai műsorokat", igaz, egyelőre csupán kísérleti jelleggel. A tv2 2002-től a Szeret, nem szeret című, nyolc perces minidrámákkal színesíti műsorát, míg az RTL Klub idén nyáron indította el a Budapest szocialista mindennapjaiból szemezgető, a Barátok közt előtt látható Budapest Retrót.