Az idei Super Bowl minden idők harmadik legnézettebb tv-műsora

2007.02.07. 15:35
Több mint 93 millióan látták az idei Super Bowlt, de minden idők legnépszerűbb programjai közt azért még megelőzi a Dallas Ki ölte meg Jockey Ewingot című epizódja.

A tengerentúli profi amerikaifutball-liga (NFL) magyar idő szerint hétfő hajnalban rendezett nagydöntője, a Super Bowl XLI minden idők harmadik legnézettebb televíziós műsora lett az Egyesült Államokban.

A Nielsen Media kutató cég kimutatásai szerint 93,15 millió ember látta az országban az Indianapolis Colts és a Chicago Bears összecsapását, ennél többen csak a MASH című tv-sorozat 1983-as záróepizódját (106 millió), valamint az 1996. január 28-án rendezett Dallas Cowboys-Pittsburgh Steelers Super Bowl XXX-at (94,1 millió) tekintették meg.

A tavalyi Pittsburgh-Seattle finálét 90,72 millió televíziónéző követte nyomon az Egyesült Államokban.

A tengerentúli profi amerikaifutball-liga, az NFL 2006-os kiírását egyébként az Indianapolis Colts nyerte, miután a Super Bowl XLI-ben magabiztosan legyőzte a Chicago Bears együttesét.

Attól függ, hogy nézzük

Ha csak minden idők legnagyobb közönségarányú műsorait nézzük, akkor ugyan a MASH vezeti a listát, de a második helyen már a Dallas ki ölte meg Jockey Ewingot című epizódja áll, ami 1980-ban az éppen tévét nézők 53,3 százalékát vonzotta. A harmadik pedig a Gyökerek című tévésorozat nyolcadik része még 1977-ből, amit a tévé előtt ülők 51,1 százaléka látott.

Ha a népességnövekedést, illetve a tévékészülékek számának növekedését is belekalkuláljuk a listába, akkor a MASH ugyan még mindig vezet, de a második már a Sullivan Show 1964 februári adása, amiben először adott interjút a Beatles amerikai televízióban. Ezt az adást egyébként akkor mindössze 73 millióan látták.