Luca, Ottilia
-4 °C
3 °C

A Lostra költik a pénzük a belgák

2007.02.12. 09:50
Belgiumban az emberek egyre többet költenek audió- és videófájlok, vagyis zenék és filmek, sorozatok letöltésekre. Legnépszerűbb a tévésorozat DVD-n – derül ki a belga felmérésekből

Belgium zene és homevideó piaca 2006-ban határokat döntött - derül ki a Hangfelvétel Gyártók Nemzetközi Szövetsége (International Federation of the Phonographic Industry) nevű regisztrációs szervezet és a Belga Videó Szövetség (Belgian Video Federation) által csütörtökön nyilvánosságra hozott fogyasztási adatokból.

A belgák 2006-ban, átlagosan keresetük 6,5 százalékát költötték zenére, videóra és videójátékra. Ez – valutaértékben kifejezve – 584 millió eurónak, azaz 760 millió amerikai dollárnak felel meg. Ebből a zenei letöltések piacának részesedése a 2006-os évre egészen 44,2 százalékra (12 millió dollárra) dagadt.

Az elmúlt évben a belga emberek összesen több mint 1,5 millió csengőhangot és 3,4 millió zeneszámot töltöttek le. A felmérés szerint a csengőhang-letöltések összege alig haladja meg az egész letöltés-piac felét, ami főként annak köszönhető, hogy ezek a letöltések háromszor vagy akár négyszer is többe kerülnek, mint egy egyszerű, például zenei letöltés.

DVD-re Belgiumban évente 285 millió dollárt költenek az emberek. Ennek több mint egyharmadát a televíziós sorozatok DVD-kiadásai teszik ki, erre van a legnagyobb kereslet. A legnagyobb példányszámban eladott sorozat a múlt évben – még a belgák körében is – a Lost volt.

2006 videójáték-eladása is növekedett a belga fogyasztásban, ez 10 százalékos mértéket ért el. A legnépszerűbb a FIFA 2007 nevű focis játék lett.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!