Judit
3 °C
7 °C

Kirúgták, mert az írta, hogy kibaszott

2007.02.28. 15:53
A hirdetőknek szánt exkluzív nyereményakciót bemutató oldalakon illette keresetlen szavakkal üzleti partnereit a Cosmopolitan. A sértés véletlenül maradt benne a szövegben, az egyik felelőst kirúgták.

"Nagyon drukkolunk minden egyes kibaszott hirdetőnknek" - olvasható a februári Cosmopolitan VIP-számában, amit pont az újság kiemelt hirdetőinek készített és postázott a kiadó. Az ezer példányban kiadott lap külső borítóján egy New York-i nyereményutat kínáltak a lap partnereinek, ide csúszott be véletlenül a reklámstilisztikától idegen, álkemény szócska. Ráadásul a Cosmopolitan szülővárosának titulált New Yorkot egy, a World Trade Centert is ábrázoló, azaz 2001. szeptember 11. előtt készült, éjszakai panorámaképpel illusztrálta a női életmódmagazin.

Kirúgták

A VIP-lapszámot, így a hirdetést is csak a kiemelt partnerek kapták meg, ebben a felemelő élményben nem részesülhettek az előfizetők, vagy az újságot standoknál megvásároló olvasók. A hibát egyébként a lap az első körben úgy próbálta korrigálni (miután botrány lett belőle a Tékozló Homár posztja miatt) , hogy futárokkal minden már kikézbesített lapszámot begyűjtött.


A Kreatív reklám- és marketingszaklap információi szerint az ügynökségek és a lap kapcsolatán nem sokat lendítő szócskát nem a hirdetési osztályon biggyesztették a szövegbe, náluk még minden nagyon visszafogott volt.

"A hirdetői kommunikációba a szerkesztőség egy munkatársának hibájából egy olyan mondat került, amely összeegyeztethetetlen a Sanoma szellemiségével és hirdetői partnereivel való együttműködésének stílusával, hangnemével, valamint teljes mértékben ellentétes eredeti szándékunkkal" - áll a Cosmopolitant kiadó Sanoma Budapest hirdetőknek elküldött közleményében.

"Rengeteg munkát és energiát fektettünk ebbe a játékba, a hozzá kapcsolódó megfelelő kommunikáció kreatív és személyre szabott megoldásába, ezért is sajnálatos, hogy ezen, számunkra is érthetetlen megnyilvánulás miatt az egész nyereményjáték negatív megvilágításba kerülhet" - áll még a közleményben, amelyben a kiadó elnézést is kér az érintettektől.

Úgy tudjuk, hogy a kiadó azóta már talált is felelőst, akit rövid úton elbocsátottak a laptól. Információink szerint a Cosmopolitan egyik szerkesztőjéről van szó.

"Egyelőre még nem lehet tudni, hogy egyáltalán okozott-e károkat az eset a kiadónak, de reméljük, hogy egy szó miatt nem fordul el tőlünk egyetlen hirdető sem. Az eddigi visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy a partnereink megértették, hogy egyetlen munkatárs hibájáról van csupán szó" - nyilatkozta az Indexnek Kürti István, a Sanoma Budapest kereskedelmi igazgatója.

Rejtett üzengetések

Persze nem ez az első eset, hogy botrányos dolgok kerülnek véletlenül a hirdetésekbe a reklámszakemberek, tördelők, kiadványszerkesztők, levilágítók humoros vagy humorosnak vélt akciói miatt. A reklámszakmában legendák keringenek a bátor kiadványszerkesztőről, aki a fekete háttérre feketével felírta, hogy "baszd meg" vagy "kurva anyád", és a szerencsétlenről, aki nem vette észre, hogy a megrendelőnek emailben átküldött reklámkép neve még mindig az, amit pár napja hirtelen felindulásból begépelt. Mondjuk, hogy cseszdmeghulyefaszmegrendelo.jpg.

Talán a legdurvább magyar eset, ami ki is derült, még 2003-ban történt, amikor hatszáz Bács-Kiskun megyei óvoda és általános iskola kapott abból a tájékoztató CD-ből, amire az anyag összeállítója öt darab pornóképet is felmásolt.

Külföldön is számos botrány volt már hasonló poénokból, sőt többször felmerült, hogy a reklámügynökség a megrendelővel egyeztetve csapott műbalhét, hogy ezzel is növelje a termék ismertségét.


A Coca-Cola ausztráliai plakátkampányában például a rajzoló egy pénisz fölé hajoló női arcot rejtett a festett jégkockák közé. Vagy csak minden perverz ezt látta ki a kék piros foltokból. A cégnek annak idején kétszázezer dollárba került a plakátok visszahívása, és a grafikust is elbocsátották az állásából.

Tavaly nyáron pedig az IKEA 175 millió darabban kinyomott, angol nyelvű katalógusában egy kanapén pihenő kutya okozott felháborodást. Illetve inkább a kutya pénisze. Amiről több száz felháborodott levél, több tucat blogbejegyzés és cikk után kiderült, hogy csak egy szőrös mancs. Az IKEA ennek ellenére elnézést kért, és megköszönte, hogy annyian foglalkoztak a cég kanapéján tespedő kutya lábával.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?