Majdnem 3 millióan nézték az Eb-döntőt

2004.07.05. 16:37
Még a szünetben is majdnem 2 millióan nézték Magyaroszágon a reklámokat, a kereskedelmi csatornák régen értek el ilyen alacsony nézettséget.
A legnézettebb pillanatokban, vagyis tíz óra előtt pár perccel majdnem 2 740 000-en üvöltöttel fel a tévék előtt, amikor Hariszteasz Baszinasz egy szöglet után betalált a portugál kapuba. Tizenöt perccel a meccs egyetlen gólja után azonban már 132 ezer emberrel kevesebben nézték a mérkőzést, azonban így sem volt egyetlen olyan perc sem, amikor a konkurens kereskedelmi adókat többen nézték volna, mint az Eb döntőjét.

Az MTV lenyomta a konkurenseket

Az MTV még a meccs szünetében is őrizte vezető helyét, ekkor 1 826 000-en nézték Beckham és Zidane sportszerreklámjait. A vasárnap este tévét nézők 44,3 százaléka az AGB Hungary mérési adatai alapján a görög-portugál mérkőzést választották, a tényleges nézőszám azonban valószínűleg még ennél is magasabb, hiszen az AGB csak az otthoni tévénézést méri, az Eb mérkőzéseit pedig sokan szórakozóhelyeken kísérték figyelemmel.

A mérkőzéssel párhuzamosan vetített Tarzan és az Elveszett Város című kalandfilmnek a Tv2-n csupán 1 233 000 nézője volt, az RTL Klubon futó Vaklárma című vígjáték azonban még kevesebb embert vonzott, mindössze 915 ezren voltak rá kíváncsiak. A meccs helyet filmeket nézők azonban már nem értékelték Tom Cruise háborúellenes alkotását, hiszen Tarzan végjátéka után mindössze 593 ezren maradtak a csatornán.