Mátyás
-6 °C
1 °C

Tv2: Nem áll az alku, Gundel

2007.02.27. 12:24
Az Áll az alku egykori műsorvezetője megszegte a Tv2-vel kötött szerződésében szereplő fél éves munkavállalási moratóriumot, és hivatalosan is az MTV-hez igazolt. A szerződésszegés miatt több mint tízmillió forintot kell fizetnie, amit ráadásul az MTV hivatalosan nem vállal át tőle. A Tv2 nem alkuszik.

Körülbelül tizenhatmillió forintot kell fizetnie Gundel Takács Gábornak, amiért megszegte a Tv2-vel kötött szerződését. A kötbéren túl még az évek alatt folyósított fizetése egy részét is vissza kell térítenie.

"El kellett döntenem, hogy kivárom-e azt a fél évet, amíg nem mehetek máshova, de akkor nem keresek pénzt, vagy kicsengetjük ezt az összeget, de közben dolgozom is. Inkább fizetek, hogy dolgozhassak" - nyilatkozta a Blikknek Gundel Takács Gábor, beismerve, hogy a Tv2-vel kötött szerződésében foglalt hat hónapos munkavállalási tilalmat megszegve már alá is írta a szerződését a közszolgálati adónál. Az nem derül ki az interjúból, hogy Gundel kire is gondolt, amikor azt nyilatkozta, hogy "kicsengetjük" a kötbért, mivel az MTV hivatalososan elzárkózott attól, hogy átvállalja a műsorvezető helyett az összeg kifizetését, Gundel Takács Gábor pedig nem egy produkciós cégen keresztül, hanem magányszemélyként vállal munkát a közszolgálati adónál.

Az MTV egyébként azért is van nehéz helyzetben ilyen esetekben, mert ha nem vállalja át az átcsábított televíziós személyiségre kivetett kötbért, akkor saját alkalmazottját hagyja bajban, míg ha átvállalja, akkor az adófizetők pénzét közvetlenül a kereskedelmi csatornák számlájára folyatja. Így mindenképpen kerülőutakat kell választania.

A kötbér pontos összegét egyelőre nem árulta el a Tv2, de az Index információi szerint a csatornánál érvénybe lévő szerződések alapján Gundel Takács Gábor minden hónapban fizetése egy részét azért kapta, hogy akkor is tudjon majd miből élni, amikor éppen a hat hónapos kényszerszabadságát tölti. (Az uniós és a magyar szabályozás szerint sem lehet ugyanis a munkaszerződésben munkavállalási moratóriumot kiszabni, csak ha a munkaadó is fizet a kieső hónapokért). Úgy tudjuk, hogy a csatorna dolgozói általában fizetésük tíz százalékát kapják ezen a jogcímen, az Index információi szerint havi 1,2 és 1,5 millió forintot kereső Gundel Takács Gábornak ezt az összeget kell visszafizetnie, ezen kívül a tévés személyiség a szerződés megszegése miatt körülbelül 3-5 millió forintos kötbérre is számíthat. Ezen az összegen felül a műsorvezetőtől egymillió forintot követel a Tv2, amiért két héttel ezelőtt, akkor még érvényes munkaszerződését megszegve, a csatorna beleegyezése nélkül interjút adott az Epizód magazinnak. A három követelés együttes összege 15-16 millió forint.

"A Tv2 be fogja nyújtani a követeléseit a szerződésszegés miatt" - nyilatkozta az Indexnek Rényi Ádám a Tv2 pr-csoportvezetője. Gundel Takács Gábor a Blikknek adott interjújában még azt nyilatkozta, hogy, szerinte meg tud majd állapodni a fizetendő összegről a Tv2-vel. Gundel Takács az Index többszöri megkeresésére sem kívánta az ügyet kommentálni.

Pálffy pórul járt

Hasonló perbe bonyolódott pár éve Pálffy István, aki 2002-ben ment át a Tv2-től az MTV-hez. Akkor a bíróság elsőfokon tízmillió forint kártérítés és kötbér megfizetésére kötelezte Pálffyt, a másodfokú eljárás után ugyan a kötbér megfizetését jogtalannak ítélték, a kártérítés összegét viszont tizennégymillió forintra emelték. Akkor Rudi Zoltán, az MTV elnöke azt hangsúlyozta, hogy a műsorvezetők előző munkahelyükkel folytatott peres ügyeiből köztévé semmilyen körülmények közt nem vállalja át műsorvezetőjétől, annak ellenére, hogy Pálffy végülis miattuk szegte meg a szerződést.

Pálffy adóssága 2006 végére a kamatokkal együtt 22 millió forintra nőtt, az Index információi szerint a Tv2 többször inkasszálta a számlájára befolyó pénzeket, végül a bulvárlapok hírei szerint barátai és egykori Tv2-s munkatársai fizették ki a pénzt az MTV nehéz anyagi helyzetbe került híradósa helyett.

MTV a Tv2 ellen

Az MTV az utóbbi időből sok Tv2-s szakembert csábított át, így 2006-ban érkezett a közszolgálati adóhoz M. Kiss Csaba, és a Tények több riportere, így Bányász Gergő, Luigits Tamás és Olajos Gergő is.

A Tv2 riportereit akkor Kert Attila, az MTV hírigazgatója hívta át a közszolgálati csatornához. Gundel Takács Gábor ügyében is Kert nyilatkozott a bulvárlapoknak, pedig a sport- és szórakoztatóműsorok ügyében nem is ő az illetékes. A Blikk keddi cikkében ráadásul egy véletlen elírás miatt már nem is mint hírigazgató, hanem mint programigazgató szerepel.

Kert 1997-től 2005 végéig a Tv2-nél dolgozott, befolyása a csatornánál Bárdos András érkezése után kezdett meggyengülni. A Tényekből átcsábított munkatársak azóta az MTV hírműsorainak legtöbbet szereplő riporterei, többek közt a választási műsorokban vagy az őszi zavargások tudósításaiban is jelentős szerepet vállaltak.

Gundel Takács Gábort, miután az Áll az alku alacsony nézettsége miatt műsor nélkül maradt, a Tv2 egy új vetélkedő vezetésével bízta volna meg. Az egykori sportriporter azonban nem fogadta el az új műsort, sőt információink szerint a jelentős fizetésemeléssel kecsegtető újabb ajánlatot is visszautasította, így az Endemol televízióslicenc-gyártó cégtől érkező Egy a száz ellen műsorvezetője végül Sváby András lett.