Rob Roy legyőzte a Hídembert

2003.03.17. 14:06
Hatszázezernél kevesebb néző tekintette meg a Magyar Televízió egyes csatorrnáján sugárzott, közel kétmilliárd forintos költségvetéssel készült Hídember című történelmi filmet.
Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
Március 15-én, szombaton este tűzte műsorára a Magyar Televízió a Hídember című filmet. Az előző kormány kiemelt projektjeként, közel kétmilliárd forintból létrehozott monumentális történelmi filmre azonban viszonylag kevesen, 573 000-en voltak kíváncsiak az AGB Hungary által mért adatok szerint.

A tv2-n a Hídember elejével egy időben a Big Brother kiszavazóshow-ja ment, ezt 1 556 000 néző látta, az utána következő Doktor Zsivágó azonban már csak 455 000 nézőt vonzott. Az RTL Klub szintén történelmi, igaz, nem magyar filmet kínált szombaton: a Rob Roy című, Walter Scott regénye alapján készült mozit 1 374 000-en nézték.

A Hídember nézői közt ugyanakkor viszonylag magas volt a fiatalok aránya: a 18-49 évesek közül 263 000-en tekintették meg Bereményi Géza filmjét.

Az AGB Hungary adatait a tv2 bocsátotta rendelkezésünkre.