Salamon
12 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Szellő Istvántól kapjuk a híreket

2007.02.13. 16:05
Tavaly a választások alatt ugyan erősödött a Tv2, de ősszel már ismét az RTL Klub hírműsorait nézték a legtöbben. Az MTV-t soha nem nézték egymillióan, ráadásul Pálffy Istvánt még Benny Hill ismétlése is megveri néha.
A hírműsorok versenyét még mindig az RTL Klub vezeti, Szellő Istvántól és Erős Antóniától kapja a legtöbb ember a híreket. A 2006-os év minden hónapját az RTL Klub nyerte az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján, a második a Tv2, a harmadik pedig, jócskán lemaradva, a közszolgálati csatorna.

Tavaly év elején még minden korcsoportban, a teljes lakosság körében, a reklámozók számára fontos 18-49 év közötti korosztályban, és a politikusok által figyelt 18 évnél idősebbek körében is az RTL Klub Híradóját nézték a legtöbben. A műsornak tavaly januárban még átlagosan 1 750 546 nézője volt, míg a Tényeket 1 637 399-en, az MTV hírműsorát pedig átlagosan mindössze 790 367-en látták.

A választások alatt élre tör a Tv2

Áprilisban, a választási hajrában azonban megerősödött a Tv2, és a teljes lakosság körében már utolérte az RTL Klubot. Májusban újból beleerősített az RTL Klub, de nyáron már a Tv2 vezetett több korcsoportban is, sőt egyetlen hónapra, júliusban még a reklámidő elszámolásban használt 18 és 49 év közötti korosztályban is 0,2 százalékponttal megközelítette az RTL Klubot. Júliusban a Tényeket átlagosan 1 095 013-an nézték, míg az RTL Klubot csak 871 881-en választották az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján. A Tények nyári megerősödése egyébként nem meglepő, hiszen a Tv2 mindig jól szerepel, a pangó reklámpiac miatt kevésbé lényeges nyári és téli hónapokban.


Hírműsorok havi közönségaránya 2006 januártól 2007 januárig a teljes lakosság körében

A választások alatt és nyáron az MTV Híradója is erősödött: áprilisban a közszolgálati adó célközönségének tartott 18 évnél idősebb, tehát választókorú lakosság 8 százaléka választotta Pálffy Istvánt, míg némi visszaesés után, az MTV augusztusban már átlagosan a nagykorúak 11,2 százalékát látta el hírekkel.

Szeptemberben és októberben azonban már csökkent a közszolgálati adó hírműsorainak a nézettsége, annak ellenére, hogy az MTV ostroma miatt a csatorna a hírek középpontjába került. Pálffy Istvánra ősszel és tavasszal már csak a nagykorú lakosság 10,5 százaléka volt kíváncsi, idén januárban pedig ebben a korcsoportban is 10 százalék alá esett az adó hírműsorainak nézettsége a potenciális nézőközönségre vetítve.

Ősszel, az őszödi beszéd kiszivárgásának hónapjában még a Tv2 vezette a hírműsorok nézettségi versenyét a teljes lakosság körében (12 százalék), és a választókorúak körében is (13,5 százalék) az RTL Klubbal szemben (a teljes lakosság körében 11,4 százalék, a nagykorúak közt pedig 12,9 százalék választotta az adót). A kicsinek tűnő különbségek ellenére a Tv2 előnye a hibahatáron túl volt még ekkor, hiszen, ha a közönségarányt nézzük, vagyis ha csak az esti hírműsorok alatt tévét nézők csatornák közti megoszlását vizsgáljuk, akkor kiderül, hogy a Tv2-t az éppen tévé előtt ülők 36,4 választotta, míg az RTL Klub közönségaránya 34,7 százalék, az MTV-é pedig csupán 21,8 százalék volt.

Minden a régi

Az RTL Klub a 18 és 49 év közötti korosztályban egész évben vezetett, és a többi korcsoportban is visszavette az elsőbbséget októbertől. Ebben nagy szerepe lehet annak, hogy megbukott a Tv2 őszi műsorstruktúrájának több, fontos, új programja, ráadásul a csökkenő nézettség miatt a csatorna egyre több reklámot pakolt a főműsoridőbe, akár a Tények adásidejének kárára is. Decemberben már gyakran előfordult, hogy míg az RTL Klub 27-29 perces hírműsort sugárzott, addig a Tv2 beérte húsz perccel is.

2007 januárjában is minden korcsoportban az RTL Klub hírműsora volt az első, a Tv2 körülbelül, a csatornára átlagosan 1 637 442-an kapcsolnak este fél hétkor, míg a Tények ennél valamivel szerényebb, 1,4 milliós közönségtáborral rendelkezik. A közszolgálati csatorna Híradóját, az egymillió nézőről szóló reklámokkal ellentétben, viszont mindössze nyolcszázezren nézik, és idén már többször előfordult, hogy az MTV Híradóját a ta 18 és 49 év közötti korosztályban megverte a csak kábelhálózatokon fogható Viasat3, ráadásul nem is valami szuperprodukcióval, hanem a Benny hill Show-val.