Új pornóadókat kapunk

2005.11.23. 15:21
A Private Goldot kitúrta a Hustler, de a pornóadó visszavág: szövetkezik a Playboyjal. Az európai pornócsatornák harca állítólag nem is érdekli a magyar tévénézőket, hiszen mindenki a Discovery és nem a szexadó miatt választja a családi csomagot. Vagy mégsem?

Váratlan felismerésre juthatnak azok, akik a napokban gyanútlanul a pornóadók felé szörfölnek távvezérlőjükkel este tizenegy után. A legnagyobb magyar kábelszolgáltatók kínálatában eddig szereplő szexcsatornák, a Private Gold és a Private Blue helyett ugyanis az egyik legnevesebb amerikai pornóipari mamutvállalat, a Hustler két adója látható november 21-től.

A Hustler Tv sajtóközleménye szerint a csatornán "a leggyönyörűbb sztárok, a legegzotikusabb helyeken szórakoztatják a nézőket. A legjobb rendezők által jegyzett magas költségvetésű filmek nemcsak hagyományos, hanem különleges témát és tematikát is kínálnak felvonultatva mindent, ami ebben a műfajban érdekes és izgalmas". A műfaj pedig ugyebár a kemény, könyékig belemenős pornó, szemben a Private Blue-t felváltó Blue Hustlerrel, ami könnyed szoftpornóadó csinos modellekkel, és tizenhat éven felüliek által már fogyasztható, visszafogott erotikával.

Playboy a Hustler ellen


Új élmények

A váltás azonban nem csak névváltoztatás, és az amerikai brand átvétele, a háttérben szépen átrendeződött az európai fizetős felnőtt csatornák piaca is. A magyar kábelszolgáltatók ugyan ugyanazzal a hollandiai céggel állnak kapcsolatban mint eddig, ami viszont novembertől már nem a spanyolországi székhelyű, a Nasdaqra is bevezetett Private Media Group műsorait veszi át, hanem az angliai Total Media Inc. által készített adást, amelyet nagyrészt a Hustler szexfilmadatbázisának felhasználásával készítenek a két cég között szeptemberben kötött, hosszú távú együttműködési megállapodás értelmében.

A Total Media és a Hustler november végétől több mint 28 millió háztartásban lesz fogható Európában, és ezzel párhuzamosan a Private Media Group szinte teljesen kiszorult az európai pornócsatornák piacáról.

A pornó DVD-k kiadásából és pornósite-ok üzemeltetéséből így is tetemes nyereséget termelő spanyol cég azonban november 17-én öt évre szóló megállapodást kötött a Playboyjal, így egyesül a Private Gold és a férfimagazin által fenntartott Spice Platinum csatorna. A nemsokára induló, nem túl fantáziadúsan Private Spice-nak elnevezett közös adó a két cég reményei szerint már felveheti a versenyt a Hustler európai pornóadóival.

Nem lesz több

A pornóadók élénkülő piaci versenyéből azonban minden bizonnyal nem sokat profitálnak majd a hazai pornófogyasztók, nem várható, hogy nőne az egy percre jutó pinák és anális közösülések száma, sőt minden bizonnyal a csatornaválaszték sem bővül majd.

"Nem tervezzük a felnőtt adók számának növelését, mivel nem növekszik igazán kereslet az ilyen tematikájú csatornákra" - nyilatkozta kérdésünkre Szűcs László, a UPC média- és sajtókapcsolati menedzsere, aki azért elismerte, hogy minden bizonnyal többen nézik a pornóadókat, mint ahányan ezt bevallják, így a valódi igényeket nehéz felbecsülni.

A pornóadók magyarországi virágzását egyébként a törvényi szabályozás is akadályozza, hiszen a médiatörvény értelmében az öncélúan pornográf tartalmakat soha semmilyen idősávban nem lehet műsorra tűzni. Az egyetlen kiskaput az jelenti, hogy a törvényalkotók elfelejtették pontosan definiálni a pornográfia fogalmát, így a kábelszolgáltatók hallgatólagos megegyezéssel este tizenegy óra után sugározzák csak az ilyen jellegű adók műsorát, ahogy azt a törvény által a negyedik kategóriába sorolt nyílt szexualitást és agressziót tartalmazó műsorszámokkal szokás.