Friderika
13 °C
29 °C

Anglia betiltja a junk food reklámokat

2007.02.23. 13:59
Nagy-Britanniában új szabályzást vezettek be az egészségtelen ételek televíziós hirdetésire: ezentúl nem reklámozhatják őket gyerekműsorok alatt.

Az úgy nevezett junk food (a kifejezésnek pontos magyar megfelelője nincs, de az egészségtelen, általában gyorsan elfogyasztott ételeket jelenti) televíziós hirdetéseit úgy próbálják szabályozni ezentúl a szigetországban, hogy kevésbé hassanak a 16 éven aluli korosztályra - írja a brit Telegraph.

Betiltják a sok sót

A televíziós reklámoknak a szabályozásáért felelős Ofcom pénteken bejelentette, hogy a magas só-, cukor- és zsírtartalmú ételeket többé nem reklámozhatnak gyerekeknek szóló illetve a direkt 16 éven aluliakat célzó műsorok ideje alatt. A brit kormány így próbálja csökkenteni a túlsúlyos gyerekek számát, miután kutatások bebizonyították, hogy a reklámok jelentősen befolyásolják a gyerekek étkezési szokását.

Ütköznek az érdekek

Az élelmiszergyártók nevetségesnek és aránytalanul szigorúnak tartják az új szabályokat - közölte a Telegraph. Az egészséges étkezésért kampányolók csoportja viszont nem tartja elég szigorúnak az új szabályozást, ugyanis az nem vonatkozik két műsorra, amiket gyerekek is nagy számban néznek: a Coronation Streetre és az X-Factorra.

Homér Simpson nem reklámozhat mazsolát

Miután a Food Standards Agency meghatározta, hogy mi számít junk foodnak, ezentúl a gyerekek nem láthatnak cheddar sajtot, mazsolát, zabkását és az angolok nagy kedvencét, a Marmite nevű kenyérre kenhető, élesztős krémet hirdető reklámokat sem. Az érintett műsorok közt van a Simpsons, a Buffy, a vámpírok réme, a Joey és a Futurama is.