Mária
17 °C
29 °C

Kubában külföldi műsorokkal puhul a diktatúra

2008.04.03. 15:55
A nyitás újabb jele lehet, hogy az új kubai állami tévében külföldi adók műsoraiból válogatnak majd. Ez lesz a diktatúra hatodik csatornája, és a második ami napi 24 órában sugároz majd.

Hamarosan megkezdi működését Kubában egy új tévécsatorna, amely elsősorban külföldi televíziók riportjait és műsorait sugározza majd 24 órában.

Az új tévécsatornát, amelynek elnevezését egyelőre nem döntötték el, még az év első felében üzembe helyezik - jelentette be Luis Acosta, a kubai rádió és televízió (ICRT) alelnöke szerda este egy havannai írókongresszuson.

A programról Acosta nem nyilatkozott, mindössze annyit árult el, hogy az adás csaknem egy tucat ország műsoraiból áll össze.

Kubában jelenleg öt állami tévécsatorna működik: a Cubavisión, két oktatási célokat szolgáló televízió, a Canal Educativo 1 és 2, a Tele Rebelde és a Cubavisión Internacional, amely azonban csak kábelen hozzáférhető a szigetországban. A televíziók közül egyedül a Cubavisión Internacional sugároz 24 órában az év eleje óta. Acosta tájékoztatása szerint az ICRT idén csaknem 10 millió eurónak megfelelő összeget szán a televíziók korszerűsítésére és új berendezések beszerzésére.

A most bejelentett intézkedésben megfigyelők újabb bizonyítékát látják annak, hogy a kubai lakosságot fél évszázados elzártság után reformokra készítik elő. A kubaiak néhány napja már megszállhatnak a korábban csak külföldi turistáknak fenntartott szállodákban, vásárolhatnak számítógépet és mobiltelefont is.