Zeneletöltés hamburgerrel

2004.06.05. 18:49
A McDonald's gyermeteg műanyagjátékok helyett hamarosan zeneletöltést ad a menüihez, hogy elhitesse a vásárlókkal: a cég nem húspogácsás szendvicseket forgalmazó büféhálózat, hanem életstílus. A Disney szerint a gyermeteg műanyagjátékok is menők.
Megállapodást kötött csütörtökön a McDonald's hamburgerforgalmazó és a Sony zeneipari vállalat. A kiszivárgott információk szerint a McDonald's, megújítva a Disneyvel kötött együttműködés nyomán kialakult imázsát, nem műanyagjátékokat, hanem zeneletöltéseket adna menüihez.

A június 8-án induló - a fiatal felnőtteket megcélzó - kampányban a Big Mac Extra Value vásárlói hozzáférési kódot kapnak a Sony internetes zenebázisához, ahonnan egy számot szabadon letölthetnek. A Big Mac Meal Tracks néven futó kampány 6-10 hétig bombázná a vásárlókat, és júliusban érkezne meg Európába.

Elemzők szerint a megállapodással a McDonald's az egyre népszerűbb popkulturális hullámot szeretné meglovagolni, felismerve, hogy rajzfilmfigurák műanyag másaival leginkább kisgyerekeket és a felnőttek vásárlóerőnek gyenge rétegeit tudják csak megfogni.

A két megavállalat szerződésének részletei nem ismertek, de a Sonyval kapcsolatban álló Jay Samit azt állította, a McDonald's nagymennyiségű letöltésre jogosító kupont vásárolt a Sonytól, több milliós forgalmat ígérve a zeneforgalmazónak.

Trendi büfé

Mint ismeretes, a McDonald's tavaly szeptember óta igyekszik újjá formálni megkopott, és az egészséges életmód hívei által indított támadások miatt egyre kevésbé trendi imázsát. Amelyre egyébként a Super size me című, a hamburgerfogyasztás káros hatásait vicces dokumentumfilm formájában bemutató film is rájátszik.

A Magyarországon is az I'm Lovin' It szlogennel indított kampány, és a hip-hop kultúrához való közeledés azt a képet hivatottak erősíteni: a McDonald's valójában nem egy húspogácsás szendvicseket forgalmazó büféhálózat, hanem életstílus, hogy az ember húspogácsás szendvicseket fogyaszt egy büfében.

A McDonald's előző együttműködése, amiből a cég úgy tűnik éppen ki akar farolni, 10 millió dollárba került a büfévállalatnak. A pénzért cserébe a büfélánc 13 ezer amerikai üzletben népszerűsítette a Disney filmjeit.

A McDonald's-nak még két éve van hátra a megállapodásból, igaz, szó van róla, hogy a két cég újratárgyal bizonyos részleteket.A Disney illetékesei mindenesetre határozottan állították, hogy a Sonyval kötött megállapodás nem érinti az ő üzletüket. Larry Light, a McDonald's vezető marketingese a Reutersnek elmondta, hogy valóban lesznek változások a Disneyvel kötött szerződésben, de a bizalom töretlen.

Hogy milyen lehetőségek rejlenek még a Disneyben egyelőre nem ismert, de az biztos, a Sonyval szó sincs műanyag játékokról. A beszendvicsezett vásárlók zeneszámokat tölthetnek le hordozható MP3-lejátszójukra, mert ezt a marketingesek menő dolognak tartják. A cég szintén a fiatal felnőtteket célozta meg új reklámtárgyaival, a Hollandiában már forgalmazott McDonald's ruházati termékekkel. Sőt, állítólag hamarosan a hamburgerekhez köthető számítógépes játékok is megjelennek.