Máté, Mirella
12 °C
30 °C

Krizsó Szilvia a legjobb közszereplő nő

2007.05.18. 16:38
2006 legjobb közszereplő nőjének járó díjat Krizsó Szilvia, a Magyar Televízió Az Este című műsorának vezetője kapta. A női szempontból legjobb médiaábrázolás díját az IKEA Lakberendezési Kft. érdemelte ki, míg a Citrom-díjat az ÁNTSZ-nek ítélték oda a nemek közötti egyenlőséggel foglalkozó szervezetek tagjai.

A Nők a Médiában Egyesület szerint a média gyakran tart torz tükröt a nők elé, ezért döntött úgy, hogy a legjobb és a legkárosabb jelenségekre díj alapításával hívja fel a figyelmet. Második alkalommal adták át a legjobb közszereplő nő és a legjobb ábrázolás díját, valamint a leginkább sztereotip megjelenítésért a citromdíjat. Az eseményt pénteken tartották az Erzsébetvárosi Közösségi Ház Dísztermében.

Krizsó a legjobb


Krizsó Szilvia

Krizsó Szilvia a Nők a Médiában meglátása alapján olyan nő, akinek közéleti szereplése mintaadó. Szakmai felkészültsége vitathatatlan, hosszú ideje színvonalasan vezeti Az Este című hírműsort. Nemrégiben gyermeket szült, de mintaszerűen oldotta meg magán- és munkahelyi feladatait, többi között ezért ítélték neki a 2006. év legjobb női közszereplője-díjat, mondta az MTI-nek Kovács Edina, a Nők a Médiában Egyesület elnöke.

Az IKEA is jó

Az IKEA Lakberendezési Kft. elsősorban konyhakatalógusaival érdemelte ki a 2006. évi, női szemmel legjobbnak ítélt médiamegjelenés elismerést, ugyanis a konyhát nem kizárólag női felségterületként, hanem a család minden tagja számára használatba vehető térként mutatta be.

A méhnyakrák rossz

Az egyesület citromdíját az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) méhnyakrákszűrés-reklámjának szövege kapta. Az egyesület tisztában van a cél fontosságával, ugyanakkor egy közintézménynek nem szabadna sértően, sztereotip módon ábrázolnia a nőket, indokolta Kovács Edina.

Megvédik a nőket a médiában

A jelöltek listáját idén is az egyesület közel félszáz tagja állította össze, a szavazásra azonban felkértek más, a nemek közötti egyenlőséggel foglalkozó szervezetek tagjait is. Így leadta szavazatait a Társadalmi Nemek Tudománya szemináriumi csoport, a Magyar Üzletasszonyok Egyesülete és a Nyíregyházi Szabina Egyesület is.

A Nők a Médiában Egyesület három éve, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Nők a Médiában Szakosztályának égisze alatt jött létre. A szakosztály elsősorban az újságírónők érdekvédelmével, a nők helyzetét, esélyegyenlőségét érintő témák feldolgozásával foglalkozott, de tagjai úgy érezték, ezen a kereten túllépve arra is szükség lenne, hogy informálják a nőket és általában a közvéleményt a nők közéleti, társadalmi és kulturális szerepéről.