Meleg csatornát indít az MTV

2004.05.26. 14:22
Miután a nagy amerikai tévécsatornák több meleg és leszbikus témájú showműsora - így a Queer Eye for the Straight Guy és a The L Word - óriási sikert aratott, persze a heteroszexuális nézők körében is, az MTV Networks most akcióba lendül. Tervezett új adójuk neve LOGO.
Vonzó piac az amerikai meleg és leszbikus tévénézőké: összesített vagyonuk becslések szerint az 500 milliárd dollárt is elérheti. Ráadásul az utóbbi hónapokban kiderült, hogy az átlagos tévénéző sem idegenkedik a valamilyen módon a homoszexualitásra építő show-któl, hiszen több ilyen műsor is rettentő nagy sikert aratott. A Queer Eye for the Straight Guy-ban például egy csapat kifinomult ízlésű meleg férfi alakítja át divatosra az aktuális "játékos" lakását, ruhatárát és egész külsejét. A játékos minden esetben hetero férfi.

Semmi szex?

A Viacom tulajdonában álló MTV 2005 februárjában indítja az adást a LOGO-n. A műsoridő negyedét saját gyártású show-k teszik ki, a másik háromnegyed külső forrásból érkezik. Ilyen pedig bőven akad, hiszen a Viacomé például a CBS News és a VH1 csatorna is. Induláskor a meleg adó 10-14 millió háztartásba juthat el.

Megfigyelők szerint a hír bonyolíthatja a Viacom helyzetét, mivel a cég ellen éppen vizsgálatot folytat a helyi médiahatóság, a Federal Communications Commission, állítólagos szeméremsértése miatt. Az ügy az ismert, szabadszájú rádiós provokátor, Howard Stern egyik rádiós műsora miatt pattant ki. "Nincs benne semmi illetlen" - nyilatkozta a tervezett csatornáról Tom Freston, az MTV Networks elnök-vezérigazgatója. "Nincs szó közönségességről, szexet nem mutatunk. Szerkesztési elveink itt is ugyanazok, mint amivel a néző a mainstream tévékben találkozhat, csak itt a célközönség a leszbikusok és melegek közössége" - magyarázta Freston.