Nevet vált a Metro hírújság, csütörtöktől Metropol néven jelenik meg. A közlemény szerint a lépésről azt követően döntöttek, hogy a Legfelsőbb Bíróság jogerős döntést hozott az azonos nevű nagykereskedelmi lánc tulajdonosa által indított perben, ezért az ingyenes lapok nem használhatják ezt az elnevezést.
"Magyarországon sokan még mindig a földalatti közlekedési eszköz nevére asszociáltak a Metróról, ezért már többször terveztük a névváltoztatást" - idézték Hivatal Pétert, a kiadó vezérigazgatóját.
Hivatal Péter hangsúlyozta, hogy a változás csak a lap elnevezését érinti, a tartalomra, a megjelenésre, a terjesztési vagy hirdetési területre nincs hatással.
A közleményben utaltak arra: a Metro újságnak hétköznap 70 napi kiadása jelenik meg Európa, Észak- és Dél-Amerika, valamint Ázsia 100 nagyvárosában, különböző nevekkel. A lap Budapesten és 23 nagyvárosban összesen 340 ezer példányban jelenik meg.
Nem csak Magyarországon
Miután több országban is folyt hasonló védjegybitorlási per, és nem mindenütt ugyanazzal az eredménnyel zárult, a két nagyvállalat úgy döntött, hogy peren kívüli egyezséget keres.
Az áruházlánc és az ingyenes lapkiadó társaság számos helyen egymás mellett van jelen a piacon. A luxembourgi székhellyel működő Metro-lapcsoport ingyenes újságjai 23 országban, ezek közül 14 uniós tagállamban jelennek meg. A Metro Cash & Carry csaknem harminc országban működtet diszkontáruházakat, többek közt az előbbi európai államok mindegyikében.