A Metro nem lehet Metro

2008.06.12. 09:46
A Metro Cash & Carry Magyarországon is pert nyert a Metro-lapcsoport ellen, így elvileg nem használhatják tovább az ingyenes újság márkanevét. Európában azért márt több helyen sikerült megegyezniük.

Jogerős magyar bírósági ítélet született arról, hogy a Metro szóvédjegy az áruházlánc kizárólagos tulajdona, ezért az ingyenes lapok nem használhatják ezt az elnevezést - írja a Népszabadság.

A szerdai számban megjelent cikk szerint az áruházlánc illetve a Metró újság tulajdonosai, a két nemzetközi nagyvállalat alkujától függ, mi lesz az újság neve.

Hivatal Péter, az MTG Metro Gratis Kft. vezérigazgatója mindazonáltal azt reméli, hogy a naponta 330 ezer példányban megjelenő ingyenes hírújság címét és logóját, ha kisebb módosítások árán is, de megőrizhetik.

Miután több országban is folyt hasonló védjegybitorlási per, és nem mindenütt ugyanazzal az eredménnyel zárult, a két nagyvállalat úgy döntött, hogy peren kívüli egyezséget keres.

Az áruházlánc és az ingyenes lapkiadó társaság számos helyen egymás mellett van jelen a piacon. A luxembourgi székhellyel működő Metro-lapcsoport ingyenes újságjai 23 országban, ezek közül 14 uniós tagállamban jelennek meg. A Metro Cash & Carry csaknem harminc országban működtet diszkontáruházakat, többek közt az előbbi európai államok mindegyikében.



  • Hírek
  • Hírek