További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Volt-e vizuális kommunikációs szakember a Magyar Rádió (MR) új csatornalogóinak kiválasztói között, és kikérték-e hazai tervezőgrafikai, tipográfiai szakértők véleményét a döntés előtt vagy után? - egyebek mellett erről érdeklődött Such György rádióelnöktől a Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társasága (MATT) egy nyílt levelében. A Magyar Rádió kommunikációs irodája szerint a cég vezetése tanulmányozza a nyílt levélben foglaltakat.
Strukturálatlan
A szakmai szervezet - Lelkes László elnök által jegyzett - közleménye szerint "általános optikai strukturálatlanság jellemzi a próbálkozást, amely méltatlan egy, a Magyar Rádió jelentőségű médium vizuális kommunikációjához."
"Az elkészült anyagot szakmai szempontból gyengének, a megvalósítás körülményeit pedig morálisan aggályosnak ítéljük" - írják. Nem világos számukra, milyen szempontok alapján döntöttek "a láthatóan messze nem professzionális teljesítményt" nyújtó külföldi győztes mellett, miközben "a hazai - nemzetközi tapasztalatokkal is bíró - alkotók vagy kvalifikált alkotókat egyesítő grafikai stúdiók között bőven akad olyan, aki hasonló feladatokat magas szinten képes megoldani".
A levélben azt is tudakolják: a győztes melyik referenciamunkái győzték meg a döntéshozókat, akiknek arról is kikérik a véleményét, hogy "az elkészült MR-arculat azonos szakmai színvonalú-e a megbízott cég korábbi munkáival". Érdeklődnek az iránt is: mi az oka, hogy egy közszolgálati médium esélyt sem adott hazai tervezőknek a feladat elvégzésére.
Szőrözés
A MATT közleménye sorra veszi a szervezet szakmai kifogásait is, egyebek mellett azt, hogy a logotípia "súlyos fekete foltja" hagyományosan negatív asszociációkat ébreszt, "a formai megoldása nélkülözi az optikai izgalmat", "átlagos jellegtelensége és a tartalomra utaló vizuális karakterek hiánya miatt nem feltűnő".
Kritizálják azt is, hogy míg az emblémában a közmédium rövidítését kisbetűkkel, addig a Petőfi adó nevében csupa naggyal, a másik két csatornánál pedig nagy kezdőbetűkkel írják.
Megbízható társ akart lenni
A Magyar Rádió kommunikációs irodája annyit közölt az MTI megkeresésére: a cég vezetése tanulmányozza a nyílt levélben foglaltakat.
Augusztus 15-n újult meg az MR arculata. A Kossuth, a Petőfi és a Bartók adókat ekkor nevezték át MR1-Kossuth Rádióra, MR2-Petőfi Rádióra és MR3-Bartók Rádióra. Közleményükben az arculatváltás céljaként azt jelölték meg, hogy "a minőségi tartalmakat sugárzó közszolgálati rádió megbízható társa lehessen minden korosztálynak".