Judit
3 °C
7 °C

Grafikusok támadják a Magyar Rádió új dizájnját

2007.09.17. 17:16
A Magyar Rádió augusztus 15-én lecserélte logóit és honlapjának dizájnját. A váltást a magyar tipográfusok társasága gyengének és morálisan is kifogásolhatónak tartja.

Volt-e vizuális kommunikációs szakember a Magyar Rádió (MR) új csatornalogóinak kiválasztói között, és kikérték-e hazai tervezőgrafikai, tipográfiai szakértők véleményét a döntés előtt vagy után? - egyebek mellett erről érdeklődött Such György rádióelnöktől a Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társasága (MATT) egy nyílt levelében. A Magyar Rádió kommunikációs irodája szerint a cég vezetése tanulmányozza a nyílt levélben foglaltakat.

Strukturálatlan

A szakmai szervezet - Lelkes László elnök által jegyzett - közleménye szerint "általános optikai strukturálatlanság jellemzi a próbálkozást, amely méltatlan egy, a Magyar Rádió jelentőségű médium vizuális kommunikációjához."

"Az elkészült anyagot szakmai szempontból gyengének, a megvalósítás körülményeit pedig morálisan aggályosnak ítéljük" - írják. Nem világos számukra, milyen szempontok alapján döntöttek "a láthatóan messze nem professzionális teljesítményt" nyújtó külföldi győztes mellett, miközben "a hazai - nemzetközi tapasztalatokkal is bíró - alkotók vagy kvalifikált alkotókat egyesítő grafikai stúdiók között bőven akad olyan, aki hasonló feladatokat magas szinten képes megoldani".

A levélben azt is tudakolják: a győztes melyik referenciamunkái győzték meg a döntéshozókat, akiknek arról is kikérik a véleményét, hogy "az elkészült MR-arculat azonos szakmai színvonalú-e a megbízott cég korábbi munkáival". Érdeklődnek az iránt is: mi az oka, hogy egy közszolgálati médium esélyt sem adott hazai tervezőknek a feladat elvégzésére.

Szőrözés

A MATT közleménye sorra veszi a szervezet szakmai kifogásait is, egyebek mellett azt, hogy a logotípia "súlyos fekete foltja" hagyományosan negatív asszociációkat ébreszt, "a formai megoldása nélkülözi az optikai izgalmat", "átlagos jellegtelensége és a tartalomra utaló vizuális karakterek hiánya miatt nem feltűnő".

Kritizálják azt is, hogy míg az emblémában a közmédium rövidítését kisbetűkkel, addig a Petőfi adó nevében csupa naggyal, a másik két csatornánál pedig nagy kezdőbetűkkel írják.

Megbízható társ akart lenni

A Magyar Rádió kommunikációs irodája annyit közölt az MTI megkeresésére: a cég vezetése tanulmányozza a nyílt levélben foglaltakat.

Augusztus 15-n újult meg az MR arculata. A Kossuth, a Petőfi és a Bartók adókat ekkor nevezték át MR1-Kossuth Rádióra, MR2-Petőfi Rádióra és MR3-Bartók Rádióra. Közleményükben az arculatváltás céljaként azt jelölték meg, hogy "a minőségi tartalmakat sugárzó közszolgálati rádió megbízható társa lehessen minden korosztálynak".

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?