Lukács
9 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Megbüntethetik az MTV-t a gitározó szobrok miatt

2007.10.09. 16:04
Szabálysértési eljárás indulhat a köztéri szobrok nyakába rakott műanyag reklámgitárok miatt, de a zenetévé elégedett.

Akiknek tegnap mázlijuk volt, láthatták, ahogy egy piros gitárt tart a fogai közt a Lánchíd oroszlánja, vagy ahogy gitárral a nyakában csápol Petőfi mellszobra a Vígszínház előtt. De gitárt ragadott Bibó, Nagy Imre és még közel négyszáz bronzba öntött vagy kőbe vésett híresség Magyarország közterületein. Hogy ez esetleg a nagyvárosi művészet egyik sikeres performansza lenne?

A gitárokat díszítő nagy Music Television-logó azért egyértelműen arra utalt, hogy inkább egy reklámkampány, az MTV sajtóközleménye pedig, melyben forradalmi módon bejelentették a "gerillakampányt", meg még inkább. Eszerint országszerte közel 400 szobor nyakába akasztottak óriási piros gitárt.

A kampány ötletgazdája és kivitelezője a Proud Bt. volt, amely cég az MTV Networks Magyarország tenderkiírását követően több jelölt közül szeptember közepén kapta meg a megbízást, áll a Vivát is működtető médiacég sajtóközleményében, amihez képeket is mellékeltek a budapesti szobrokról.

Ennek ellenére délután már egyetlen fővárosi szobron sem találtunk műanyag gitárokat. Mert a kihelyezésükre senki nem kért engedélyt.

„A főváros nem adott engedélyt arra, hogy bárki is reklámhordozónak használja a közterületi szobrokat, a reklámtárgyakat így a Fővárosi Közterület Fenntartó Rt. munkatársai eltávolították, és a felelősök ellen szabálysértési eljárás indulhat" - mondta el kérdésünkre Czuk Dorottya, a Főpolgármesteri Hivatal sajtószóvivője.

Elítéli a gerillakampányt az Önszabályozó Reklámtestület, amely ugyan nem bírságolhat, de felhívhatja a kampány készítőjét a reklámkampány azonnali félbeszakítására. Csakhogy a reklámkampány a közterület-fenntartók közreműködésével már amúgy is félbeszakadt.

Törvényesnek kell lennie

„A reklámtörvény szerint minden reklámnak legálisnak kell lennie, és ez vonatkozik a gerillakampányokra is. Ezek a marketingeszközök meghökkentést akarnak kiváltani, de úgy gondolom, hogy mindezt a hatályos jogszabályok betartásával is el lehet érni" - jegyezte meg Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára, aki szerint nagy a média felelőssége is ilyen helyzetekben, hiszen a gerillakampány kiagyalói médiamegjelenésre vágynak, és ha megkapják, akkor azt mások bátorításnak vélhetik: van értelme akár törvénytelen reklámkampányok kiagyalásának is.

"Ez egy klasszikus gerillakampány, vagyis előre nem egyeztettük senkivel. Ugyanakkor szigorúan ügyeltünk rá, hogy ne sérüljenek a szobrok. A gitárok kartonból vannak és csak lógnak a szobrokon, nincsenek ragasztva vagy más módon rögzítve. Eddig nem érkezett panasz vagy hivatalos megkeresés, sőt egyik városban segítettek is a hivatalos szervek a kihelyezésben." - nyilatkozta megkeresésünkre Baranyai Szabolcs, az MTV Networks Magyarország marketingmenedzsere.

A Music Television szerint egyébként annyira jól sikerült a kampány, hogy az anyacég szerint külföldön is lehet majd számítani hasonló akciókra.