Mikor kapcsolunk át?

2004.09.23. 10:40
A kormányválságot a Tv2-n nézünk leginkább, Sophia Loren fiának esküvőjéről vagy Kozsó vakbeléről azonban már az RTL Klubon tájékozódunk. Megnéztük melyik adó vetélkedőit, hírműsorait és talk show-it fogyasztja a magyar.
A két kereskedelmi csatorna műsorstruktúrája nagyon hasonlít, hiszen a Tv2 és az RTL Klub programszerkezetéért felelős szakemberek árgus szemekkel figyelik a konkurencia tétova lépéseit, és ügyelnek arra, hogy ha lehetséges, hírműsorra hírműsorral, vetélkedőre pedig vetélkedővel feleljenek. Az AGB Hungary szeptemberi adatai alapján az Index megnézte, hogy milyen műsor kedvéért váltunk csatornát, hogy hol nézzük a bulvárhíreket, melyik adót választjuk, ha talk showra vágyunk, és melyik csatornát nézzük reggelente, a tejes kávét szürcsölve.

Bárdos és Marsi Anikó

A hírműsorok versenyét egyértelműen a Bárdos András nevével fémjelzett Tények nyerte. A Tv2 hírműsorának nézettsége az utóbbi két hétben nem csökkent egymillió alá, átlagosan 1 169 577 ember kapcsolt a fél hétkor kezdődő Tényekre. Az RTL Klub ugyanebben az időpontban kezdődő Híradójára átlagosan csak 1 098 120 néző volt kíváncsi, bár azt nem árt megjegyezni, hogy az utóbbi két hét legnézettebb hírműsora a szeptember 19-i vasárnapi Híradó volt a maga 1 420 847 nézőjével. Az RTL Klub hírműsorának átlagát alaposan lehúzza a szombati adás alacsony nézettsége, a múlt héten például 777 155 nézték a műsort, egy héttel korábban pedig mindössze 693 386 nézője volt a Híradónak.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A hirdetőknek oly kedves 18 és 49 év közötti korosztályban is a Tények vezet, de a különbség itt szinte elhanyagolható, hiszen míg átlagosan az éppen tévét nézők 36,8 százaléka nézte Bárdos Andrást, addig az RTL Klub Híradóját 36,5 százalék választotta az elmúlt két hétben.

Bulvárhírekért és sztárpletykákért azonban már az RTL Klubra kapcsolunk, hiszen míg a TV2-n futó Aktívot csak 1 049 112 nézték átlagosan szeptemberben, addig a konkurens Fókuszt 1 280 362-en kísérték figyelemmel napról napra.

Reggel pedig még mindig a Nap-Keltére kelünk, hiszen a tévé előtt öltözők és fogat mosók 34,4 százaléka, azaz átlagosan 255 004 álmos polgár választja Lakat T Károlyt és barátait, míg az RTL Klubon futó Reggeli könnyed beszélgetéseire és a táskás szemű sztárokra mindössze 19.5 százalék, vagyis 151 245 néző kíváncsi. Havas Henrik és Lipta Claudia ráadásul még ennyi embert sem érdekel, a Mokkára, a Tv2 új reggeli műsora kedvéért a szeptember 6 . és 19. között átlagban csupán 142 045-en keltek fel, így a magazin közönségaránya 18,1 százalék lett.

Balázs és Vágó

A kibeszélő showk versenyét is az RTL Klub nyerte, mivel Balázs és az ő sok meglepetést okozó paravánja a délutánonként tévé előtt gubbasztók 44,1 százalékát, vagyis átlagosan 804 124 nézőt kötötte le, míg Konta Barbara ugyanekkor sugárzott tinishowjára ennél jóval kevesebben voltak csak kíváncsiak. A Barbara fantázianevet viselő műsor párhét alatt megbukott, hiszen szeptemberben a tévézők mindössze 17,3 százaléka, azaz csupán 311 158 otthonülő választotta.

A Tv2 ennek ellenére sikernek tartja a Barátok köztből átigazolt Konta Barbara beszélgetős műsorát, hiszen a szűken értelmezett célcsoportban, a 15 és 24 év közötti lányok körében a műsor nézettsége folyamatosan nő, és a közönségarány már csak 0,4 százalékponttal marad el a Balázs show nézettségi adataitól.

A műveltségi vetélkedők királya még mindig Vágó István, hiszen műsora toronymagasan vezet Jakupcsek Gabriella vetélkedőjével szemben. A Legyen Ön is milliomos! hétről hétre nyeri a nézettségi versenyt, szeptember 6. és 19.között például esténként átlagosan 1 592 941 ember izgult a versenyzőkért. A Tv2-n futó Multiilliomos viszont ugyanebben az időpontban csak 998 669 nézőt ültetett a képernyők elé az utóbbi két hét adatai alapján.