Hírháború

2003.07.11. 01:55
Az idősebbek Pachmann Pétertől, míg a fiatalok inkább Erős Antóniától szeretik hallani a legfrissebb híreket. Bud Spencer viszont mindkettőjüknél népszerűbb.
A június 30. és július 6. közötti hét legnépszerűbb műsora az RTL Klubon vetített Zsaru az égből című sorozat volt, amire a televíziókészülékkel rendelkező lakosság 18%-a, vagyis 1 638 000 ember volt kíváncsi. A Bud Spencer és egy szőke kisfiú bőrébe bújt földönkívüli kalandjait taglaló film nézettségétől kissé elmaradt a tv2-ön párhuzamosan vetített Rex felügyelő, de a négylábú nyomozónak is jutott azért 1 474 200 néző.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A nyári szezonra jellemző B-filmek is jól futottak a héten, például több mint 1 40 000-an látták a Pokoljárat című német katasztrófafilmet az RTL Kubon, míg a Piton 2 fantázianevű szörnyhorror valamivel több mint 1 080 000 embert ültetett a tv2 műsora elé. Az igényesebb művészfilmek közönsége sem a vízparton töltötte minden idejét, hiszen a szombaton a közszolgálati adón sugárzott Tizenkét majomra 618 800-an voltak kíváncsiak, míg a Napok romjai című Anthony Hopkins és Emma Thompson nevével fémjelzett komornyik-sztorit a késői időpont ellenére is 327 600 néző kísérte figyelemmel.

A szokásos vasárnapi filmháborút ezúttal a tv2 nyerte, a Taxit ugyanis 1 565 200-an nézték végig, így a francia akciófilm 250 000-el több nézőt vonzott, mint Jim Carry Hantaboy című egyszemélyes ripacsvígjátéka.

A Berényi-klán mindennapjait átlagosan 1 104 740 néző izgulta végig a héten, míg a Barátok közttel egy időben sugárzott Hárman párban című kvázi-valóságshowra 904 540-en voltak kíváncsiak.

A hírversenyben a tv2 hosszú idő után visszavette a vezetést, az esti Tények a négy évesnél idősebb lakosság körében egyértelműen népszerűbb volt, mint az RTL Klub Híradója, adásonként átlagosan 1 084 720 nézőt vonzott. A hirdetők szempontjából fontos 18 és 49 év közötti korosztályban azonban a hét első felében még az RTL Klub vezetett, és hátránya később is kisebb volt ebben a korcsoportban. A különbség oka az lehet, hogy a tv2 a hírműsor előtt az inkább idősebbeket vonzó Betty, a csúnya lány című kolumbiai szappanoperát sugározta, míg az RTL a fiatalosabb Vészhelyzet ismétléseit tűzte műsorra.

A hét meglepetése, hogy az új időpont ellenére nőtt a A szólás szabadságának 1001 000 nézője volt, ami közel 300 000-el több mint a múlt héten.

Az AGB Hungary adatait a tv2 bocsátotta rendelkezésünkre, és a 4 évesnél idősebb lakosságra vonatkoznak.