A UPC eltüntette az extrém rajzfilmadót

2004.12.23. 14:21
Januártól nem fogható a Nickelodeon a UPC hálózatában. A szolgáltató szerint a gyerekeket nem érdekelte a csatorna, felnőtt nézőkről pedig nem tudnak.
Kivette csatornakínálatából a Nickelodeont december 20-tól Magyarország egyik legnagyobb kábelszolgáltatója, a UPC. A döntés ellen online aláírás-gyűjtés is kezdődött, ezért utánanéztünk, hogy miért éppen a felnőtteknek szóló rajzfilmjei miatt nagy népszerűségnek örvendő, magyar szinkronnal sugárzott csatornát kell majd nélkülöznünk 2005-ben.

"Minden évben közvélemény-kutatást végzünk az előfizetőink körében. Ebben az évben a Bell végezte a felmérést, és az eredmények azt mutatták, hogy ügyfeleink még több tematikus csatornát igényelnének, illetve új témákkal foglalkozó speciális adókat néznének szívesen" - mondta el kérdésünkre Szűcs László, a UPC kommunikációs igazgatója.

Nem a felnőtteknek szól

"Négy gyerekcsatorna szerepel a kínálatunkban, ezért ezek közül eggyel felmondtuk a szerződést, hogy legyen hely a műsorkínálatba újonnan bekerülő adóknak" - tette hozzá Szűcs, aki szerint a megmaradó három adó, a Cartoon Network, a Minimax és a Fox Kids is megadja a választás lehetőségét a gyereknek.

Szűcs kérdésünkre elmondta, hogy a döntés ellen leginkább kisgyermekes szülők tiltakoztak a cég ügyfélszolgálatánál, és közvélemény-kutatásuk sem jelezte, hogy a Nickelodeon alternatív rajzfilmjeinek köszönhetően népszerű lenne a felnőttek között is. Az egyik ilyen felnőttek körében népszerű sorozat a "SpongyaBob", amelynek epizódjait a Nickelodeon testvércsatornája, a Music Television Europe is sugározta angol nyelven, és aminek mozifilm változata jövőre Magyarországon is látható lesz.

A UPC analóg hálózata összesen ötvennégy csatorna egyidejű továbbítását teszi lehetővé, ezért az új csatornák, a gasztronómiai témákkal foglalkozó Tv Paprika és a Sport 2 januárt bevezetésével párhuzamosan két csatornát ki kellett venni a kínálatból. A Nickelodeon sugárzásának beszűntetésével párhuzamosan nem fogható már a Fashion Tv elnevezésű divattal foglalkozó csatorna sem.

"A Nickelodeont nézték a legkevesebben, ráadásul ezzel a csatornával nem volt hosszú távú megállapodásunk, így egyszerűen év végén nem hosszabbítottuk meg a szerződést" - mondta el Szűcs László, aki szerint bármelyik adót vették volna ki a kínálatból, a csatorna kisszámú, de elkötelezett nézőközönségét megbántották volna a döntéssel.

Az Index megkérdezte a Nickelodeon magyarországi képviseletét is, ahol elmondták, hogy folytatják a tárgyalásokat a UPC-vel, hogy a jövőre induló digitális csomagba, illetve a UPC Direct kínálatába bekerüljenek. Addig is a Nickelodeon elérhető marad más kábelszolgáltatóknál, és a csatorna továbbra is fogható lesz magyar nyelven is.