16:00, December 04.
Franciaország 0
Lengyelország 0
al-Tumama Stadion Nyolcaddöntő
20:00, December 04.
Anglia 0
Szenegál 0

Gyerekek nézték az Okosabb vagy, mint egy 5.-est

2007.08.28. 11:26
A reklámozóknak fontos célcsoportban nem tarolt ugyan a Tv2 új vetélkedője, de a gyerekek nagyon szerették. Az első adás nézettsége inkább a reklámkampányt minősíti, a műsor bukása vagy sikere a következő hetek nézettségi eredményein múlik.

A Tv2 új vetélkedője, ha nem is túl nagy előnnyel, de megverte az RTL Klubot, legalábbis ami a teljes lakosságot illeti. Az AGB Nielsen elektronikus nézettségmérési adatai alapján az Okosabb vagy, mint egy 5.-es? című műsort, a teljes négy évesnél idősebb, otthonában tévékészülékkel rendelkező lakosság 13 százaléka, 1 216 392 embert látta, míg az RTL Klubra ugyanekkor csupán 10 százalék, 934 312 néző volt kíváncsi.

Ez az éppen tévé előtt ülők 30,4 százalékát jelentette a Tv2, illetve 23,4 százalékát az RTL Klub esetében. Az RTL klubon egyébként a Félholt című német akciófilm ment éppen.

A reklámozóknak oly kedves 18 és 49 év közötti korosztályban viszont már az RTL Klub nyert, a korcsoport éppen tévét néző tagjainak 30,9 százaléka kapcsolt az akciófilmre, a vetélkedőt pedig valamivel kevesebben, 28,7 százalék követte nyomon.

A különbség éppen hogy túl van a hibahatárion, de ha megnézzük a műsor nézettségének folyamatábráját, akkor kitűnik, hogy a Tv2 és az RTL klub közti különbség egyre nőtt a műsor adásideje alatt. Az Okosabb vagy, mint egy 5.-es? a reklámblokkig vezette a nézettségi versenyt, utána viszont a német akciófilmet választották többen. A kvízshow utolsó előtti percében pedig már 5 százalékpont volt a két csatorna közönségaránya közti különbség, persze az RTL Klub javára.

A 18 év alatti célcsoportban viszont tarolt a Tv2 vetélkedője, hiszen a 4-17 éves gyerekek körében 38,3 százalékos közönségarányt ért el a műsor, míg a konkurencia ugyanekkor csak a gyerekek 22,2 százalékát tudta a képernyők elé szegezni.

Az első adás nézettsége alapján nem lehet sok következtetést levonni egy több héten át tartó műsorsorozat sikerére vonatkozóan, hiszen a premier nézettsége inkább az adást megelőző reklámkampány eredménye, a nézők majd csak a jövő héten szavaznak a távkapcsolóval, ekkor derülhet ki, hogy tetszik-e nekik az Okosabb vagy, mint egy 5.-es?, vagy sem.



  • Hírek
  • Hírek