Plakátokon hirdetik Magyarországot a párizsi metróban

2007.06.15. 17:01
A párizsi metróban egy hétig hirdetik Magyarországot 620 darab, nagy méretű, de közepes minőségű óriásplakáttal a teljes metróhálózat megállóinak hatvan százalékában.

A Magyar Turizmus Zrt. párizsi képviseletének kezdeményezésére a francia főváros metrófolyosóin június 12. és 18. között óriásplakátokkal próbálják Magyarországra invitálni a franciákat.


Chaleureuse Hongrie (Szívélyes Magyarország) felirattal kétfajta, összesen 620 darab, 4x1,5 méteres óriásplakátot raktak ki ezen a héten a 14 vonalból álló párizsi metróhálózat és a gyorsvasúthálózat (RER) megállóiba. Az egyiken Budapest szuperszéles látószögű panorámaképe látható előtérben a Duna-korzó kis királylányával, háttérben a Dunával és a Várral.

A másikon pedig egy négy képből álló sorozat látható: Erzsébet-híd, folkos kisgyerekek, tihanyi Belső-tó, Széchenyi Fürdő. A mozaik darabjai a kilencvenes évek képeslapdivatját követik, és a színvilágukat sem annyira sikerült összeegyeztetni, de talán érthető az üzenet, hogy nálunk kicsit gagyi, de nagyon szép.

A plakátokon országunkat Közép-Európa ékköveként, Budapestet pedig a Duna gyöngyszemeként említik. Az egyik 265 euróért kínál szállást két éjszakára az ötcsillagos Hotel Corinthia Aquincumban, a másikon pedig 932 euróért ajánlják a „Magyar Hercegek” fantázianevű körutazást.


Hetvenezer euróért

Az egy hétig tartó akció során a párizsi agglomerációban élők 61 százaléka, azaz közel ötmillió utas találkozhat a Magyarországra csábító ajánlatokkal a Magyar Turizmus Zrt. reményei szerint. Oláh László, az MT Zrt. párizsi képviseletének vezetője elmondta, a kampány teljes összege - beleértve az ügynökségi díjat, a grafikai előkészítést, a helypénzt és a nyomdai költségeket - hetvenezer euró, azaz 17 és fél millió forint, írja az MTI.

Nagy francia potenciál

A Magyar Turizmus Zrt. párizsi képviseletének egyik fő tevékenysége a helyi partnerekkel való együttműködés, amelyek térítést fizetnek azért, hogy kereskedelmi hirdetéseikkel megjelennek a Magyarországról szóló reklámokban. Ezért az óriásplakátok a Magyarország iránti kíváncsiság felkeltésén túl konkrét utazási ajánlatokkal is szolgálnak.

Tavaly 330 ezer vendégéjszakát töltöttek kereskedelmi szálláshelyen a franciák Magyarországon, ezzel Franciaország a hetedik helyen áll. Idén az első négy hónapban hat százalékkal több francia érkezett Magyarországra az előző évhez képest, ami jelzi, hogy a francia piac nagy potenciált jelent, mert a franciák csak az elmúlt években kezdtek hazájukon kívül utazni, és Közép-Európát még csak most kezdik felfedezni, hangsúlyozta Oláh László.

Az óriásplakátokat a Sziget Fesztivál kampánya követi Franciaországban, részben szintén a párizsi metróban. Ez nagyon sikeresnek bizonyult, hétezer francia vette meg előre heti jegyét még elutazása előtt hazájában.