600 milliót költ reklámra a Posta

2008.03.14. 13:26
Reklámügynökséget választott magának a Magyar Posta Zrt, amely az elkövetkező évben nagyszabású reklámkampányokra készül. A közbeszerzési eljárás nyertese a MindShare Médiaügynökség, amely 3 százalékos ügynökségi jutalékkal dolgozik majd a postának.

A Magyar Posta Zrt. nettó 300 millió forint fix összeget fordít médiatervezésre, -foglalásra és -vásárlásra, a szolgáltatást nyújtó céggel kötött szerződés további 300 millió forintnyi opciót is tartalmaz.

A Közbeszerzési Értesítő tájékoztatása szerint a hirdetmény közzétételével indult tárgyalásos közbeszerzési eljárást a MindShare Médiaügynökség Kft. nyerte el. A győztes cég ügynökségi jutaléka a tényleges nettó médiaköltség 3 százaléka, azaz 9 millió fix, és 9 millió opció.

A nyertes azonban várhatóan nem csak ezt a legfeljebb 18 millió forintot nyeri az üzleten, hiszen a médiavásárlás után a különböző médiumok, tévécsatornák, kiadók, rádiók, közterületi reklámcégek is jutalékot csurgatnak vissza az ügynökségekhez. A jutalék összege az iparági standard szerint 10-15 százalék. Vagyis a 18 millió forint felett további 60-90 millió juthat az ügynökséghet.

A megbízás magába foglalja a PR- és marketing célú hirdetések megjelentetését, illetve az elektronikus és on-line médiában, valamint a kültéri hirdetési felületeken történő megjelenést.

A szerződés megkötésétől számított egy évig kell a nyertesnek teljesíteni a megbízást.

A tenderen indult a Berg Média Budapest Reklámügynökség Kft., valamint a nyertest követő legkedvezőbb, 3,8 százalék ügynökségi jutalékot kérő Mediaedge: cia Hungary Kft. is.