Kié a Sláger rádió logója?

2005.06.09. 14:02
Rókusfalvy Pál, a Danubius- és a Roxy rádió egykori résztulajdonosa állítja: cége tervezte Magyarország leghallgatottabb rádiójának új arculatát. A Sláger rádió erre másképp emlékszik.

Pert fontolgat a Sláger rádió ellen Rókusfalvy Pál, mivel állítása szerint az ő cége tervezte a legnépszerűbb magyar zenei rádió új logóját, amiért azonban eddig még egyetlen fillért sem kapott. Rókusfalvy szerint a Sláger rádió több hónapon át újabb és újabb módosításokat kért a már elkészült terveken, majd arra hivatkozva, hogy a Rókusfalvy tulajdonában lévő Roxer 2.0 reklámügynökség túl sokat kér az arculattervekért, elállt az üzlettől. Tavasszal mégis a Rókusfalvyék által elkészített logóval jelentette be arculatváltását a rádió.

Nem fizettek?

Sláger rádió
A régi logó
"A Sláger rádió tendert írt ki rendezvényszervező cégeknek, amelyen a nyertes Hazay-Decker marketingügynökség partnereként, a Roxer 2.0 reklámügynökség is részt vett. Cégem jelezte, hogy az egyre fiatalabb hallgatói rétegeket megszólító Sláger rádió számára elengedhetetlenné vált a hatvanas-hetvenes évek zenéit idéző arculat frissítése, amit a rendezvényszervezői tendertől elkülönítve, külön díjazásért szívesen végrehajtanánk. Bemutattuk a Sláger frissített arculatára vonatkozó terveket, amiket többszöri változtatás után februárban elfogadott a rádió vezetése" - állítja Rókusfalvy Pál, aki szerint az arculattervek piaci értéke körül ugyan voltak vitáik, de végül elfogadták a rádió által javasolt alacsonyabb árat is, a Sláger mégsem fizetett.

"A Sláger március közepén minden előzmény nélkül bejelentette, hogy az arculat tervezésében a továbbiakban nem tart igényt a Roxer 2.0 együttműködésére és az arculati eszközök vizuális kialakítására egy másik cég kap megbízást. A logó viszont tetszett nekik, és én jeleztem is, hogy ha fizetnek, megkaphatják" - tette hozzá Rókusfalvy, aki egyébként otthonosan mozog a rádiózásban is, hiszen éveken át volt rádiós műsorvezető, emellett 2000-ig a Danubius rádió ügyvezető igazgatója volt, 2002-ig részt vett a Roxy rádió igazgatóságának munkájában, ráadásul mindkét csatornának éveken át résztulajdonosa is volt.

Kié a logó?

Minderre egészen máshogy emlékszik azonban Heal Edina, a Sláger rádió vezérigazgató-helyettese. "Nem álltunk semmilyen üzleti kapcsolatban a Roxer 2.0. reklámügynökséggel, a rádió új logóját a Hazay-Decker marketingügynökségtől kaptuk, tudomásunk szerint ők álltak kapcsolatban a Roxerrel. A Sláger rádiónak a Hazay-Deckerrel van érvényben lévő szerződése, mely a logót is tartalmazza.

Sláger rádió
Az új logó
A csatorna arculatváltásakor kiadott sajtóközlemény azonban nem is említi meg a Hazay-Deckert, hanem azt állítja, hogy a "Sláger rádió megújulásának stratégiáját, valamint lépéseit házon belül dolgozta ki a rádió, amelyhez a hazai, kifejezetten a változásra irányuló kutatások mellett a Sláger rádió vezetősége felhasználta anyacégének, a harminc rádióval rendelkező Emmis tapasztalatait is."

Rókusfalvy szerint ráadásul teljesen mindegy, hogy van-e érvényes szerződése a logóról a Hazay-Deckernek és a Sláger rádiónak, hiszen az arculatterv minden eleme még a Roxer 2.0 tulajdonában van, és ezt többször jelezték is a rádiónak. Rókusfalvy cégének sincs azonban érvényes szerződése a Sláger rádióval, mivel az aláírást, állítása szerint, egyre csak halogatta a rádió vezetése.

Rókusfalvy szerint a Roxer 2.0 és a Hazay-Decker sem kötöttek szerződést a logó átadásáról, így azt a Hazay-Decker sem adhatta tovább a Sláger rádiónak. A Hazay-Deckert azonban nem szeretnék bevonni a perbe, mivel a logót a Sláger használja jogtalanul, így ők követnek el bizonyíthatóan jogsértést.

Szerettük volna megkeresni a Hazay-Decker marketingügynökséget is, hogy megtudjuk, tényleg ők adták-e el a logót a Sláger rádiónak, de Urbán Zsolt, a cég ügyvezető igazgatója a rádióval kötött szerződésben foglalt titoktartási kötelezettségre hivatkozva nem kívánt nyilatkozni.