Egymást hackelik a rádiók

2005.06.11. 17:00
Miközben a rádiók csúcsidejének számító reggeli műsorsávban már évek óta ugyanazok a rádiók és műsorok vezetik a hallgatottsági listákat, a verseny mégsem hagyott alább, amit mi sem jellemez jobban, mint hogy a héten a legnépszerűbb reggeli adás műsorvezetői élő adásban telefonáltak be a konkurenciához, hogy megmondják, náluk jobb a műsor, és mindenki kapcsoljon át.

A Sláger rádió Bumeráng című műsora szerdán reggeli fél hét körül technikai hiba miatt pár percre felfüggesztette a műsorát, és amikor végül folytatódhatott az élő adás, a műsorvezetők arról kezdtek el beszélgetni, hogy biztos sokan átkapcsoltak a csak D és J rádióként emlegetett konkurenciához. Az adás oldalunkról letölthető felvétele szerint ezután a két műsorvezető Boros Lajos és Bockhor Gábor arra bíztatta a hallgatókat, hogy próbálják rávenni a konkurenciát, hogy olvassanak be egy rövid üzenetet, miszerint a Sláger rádió újból sugároz, majd amikor ez nem járt sikerrel, maguk telefonáltak be a Danubius rádió reggeli műsorába.

A pár perces szócsata végén egyébként Boros Lajos lovagiasnak nevezte a Danubius rádió műsorvezetőinek viselkedését, míg Bochkor Gábor egy hallgatói sms-re reagálva megjegyezte: "Nyugodtan faxolják át a poénjaikat (a Danubius műsorvezetői), mi meg átfaxoljuk a hallgatottsági adatainkat".

Mindenki jól járt


Kattintson a nagyításhoz!
"A Sláger rádió költözése miatt sok technikai problémánk volt, és arról beszélgettünk, hogy a hallgatók egy idő után elpártolhatnánk tőlünk. Szerencsére hamar helyreállt a rendszer, így a beszélgetést már az adásban folytattuk, jött az ötlet, hogy gyorsan szerezzük vissza a hallgatókat" - mondta el kérdésünkre Bochkor Gábor, aki szerint a Sláger rádió vezetése kifejezetten örült az akciónak.

"A konkurensek közti rivalizálás el van túlozva a médiában. Nálunk például nincsenek olyan szabályok, hogy nem lehet bemondani a konkurens adó nevét, vagy nem lehet megemlíteni sem a sztárjaikat" - jegyezte meg az esetre reagálva Búza Sándor, a Danuibius rádió programigazgatója, aki szerint a helyzetre jól reagáltak a Danubius műsorvezetői, és a pár perces szócsata Sláger rádió és a Danubius műsorát is színesebbé, érdekesebbé tette.

3 millió reggeli rádiózó

A reggeli műsorok hallgatottsági versenyében már jó ideje a Sláger rádió Bumeráng című műsora áll az élen. Az idei év első negyedévében a Szonda-Ipsos naplós módszerrel felvett statisztikai adatai alapján a rádióval rendelkező lakosság 16 százaléka választotta reggelente a Boros-Bochkor párost, vagyis 1,36 millió ember hallgatta a sláger rádió reggeli adását.

A Danubius rádiót a tizenöt évnél idősebb lakosság 12 százaléka választotta, vagyis reggelente 1,02 millióan hallgatták Hepi Endrét és barátait. A Juventus rádió hallgatottsága ennél jóval alacsonyabb, mindössze 3 százalékos volt, bár a Juventus nem országos adó, így vételkörzete is sokkal kisebb, mint a két konkurens rádiónak