Konstantin
12 °C
26 °C

Az orosz bürokratáknak mégis van humoruk

2008.09.26. 10:36
A tiltakozások ellenére további öt évre meghosszabbították a South Parkot és Simpson családot is sugárzó 2x2 elnevezésű orosz adó engedélyét. A rajzfilmeket azért egyelőre levették a műsorról.

Az ügyészség is vizsgálta a Moszkvában és Szentpéterváron fogható 2x2 elnevezésű rajzfilmadót a South Park és a Simpson család miatt. Az egyházak támadásainak kereszttüzében álló adó a fennmaradásáért küzdött: úgy volt, hogy a botrányok miatt az orosz médiahatóság nem hosszabbítja meg a csatorna műsorszórási engedélyét.

A hatóság most azonban mégis öt évre engedélyezték a csatorna további működési, talán mert a hivatalnokoknak is tetszenek a botrányos sorozatok, vagy csak mert meggyőzte őket Vladimir Potanin az adó milliárdos tulajdonosa.

Persze a döntésben szerepet játszott, hogy a csatorna annak ellenére időlegesen levette a műsorról tizenkét legszókimondóbb sorozatát, hogy Moszkvában és Szentpéterváron több száz fiatal tüntetett a Sout Park mellett.

Botrányosak, de erősek

A televíziós csatorna ellen már többször tiltakozott az ortodox egyház is, de szeptember 8-án azonban oroszországi evangélikusok szövetségének indítványára kezdett vizsgálódni leginkább a South Park ellen az ügyészség, mivel az az egyház értékelése szerint erőszakot, szélsőségességet és erkölcstelenséget propagál. Bírálat tárgyát képezte A Simpson család, a Griffins és másik 9 sorozat is. Ekkor az ortodox egyház már örömének adott hangot, hogy a "szentségsértő, az emberek nemzeti és vallási érzelmeit megsértő tévéműsorok terjesztői ellen végre fellép a jog", s az Észak-Kaukázusi Muzulmánok szervezete is azt követelte, hogy vessenek véget a 2x2 "animációs bacchanáliájának".

A 2x2 a Prof-Media, az egyik legnagyobb orosz médiaholding tévéadója: a holdinghoz négy tévéadó - köztük az MTV Rosszija -, több hatalmas példányszámú napilap és folyóirat (köztük a Komszomolszkaja Pravda című bulvárlap és a Szovjetszkij Szport), valamint több rádióadó, egy multiplex-mozihálózat tartozik, és emellett a Prof-Media a Rambler Media internetes portál többségi tulajdonosa is.