Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Gazdasági Versenyhivatal csak azzal a feltétellel engedélyezte a Spektrum megvásárlását a Chellomedianak, ha a cég biztosítja, hogy a csatornát bármely műsorszolgáltató felvehesse a kínálatába. A feltételt azért szabta a GVH, mert a Chellomedia ugyanannak a Liberty Global Inc. által irányított vállalkozások alkotta csoportnak a tagja, amelynek a UPC is. Ráadásul a Spektrum felvásárlásával egy érdekcsoportba került a két legnagyobb, magyar nyelven is fogható ismeretterjesztő adó, a Discovery és a Spektrum.
„A Liberty Global Inc. legnagyobb, de kisebbségi részvénytulajdonosa és egyben igazgatósági elnöke John C. Malone. Ő a legnagyobb, de kisebbségi részvénytulajdonosa és vezérigazgatója a Discovery Holding Company-nak is. Utóbbi vállalkozás 66 százalékos tulajdonosa a Magyarországon is forgalmazott Discovery ismeretterjesztő csatornát üzemeltető Discovery Communications Inc-nek. Mindezek alapján megállapítható John C. Malone a Liberty Global Inc. és a Discovery Holding Company (együtt a Malone-csoport) tényleges irányítójának minősül” – áll a GVH közleményében, mely kitér arra is, hogy a Liberty-csoport a Malone-csoporttal együtt egy tucat magyar nyelvű adót irányít.
A televíziós csatornák értékesítésében a GVH megállapítása szerint komoly változásokat jelent, hogy a három legjelentősebb ismeretterjesztő műsor közül kettő azonos vállalkozás csoportba kerül. A GVH álláspontja szerint azonban a National Geographic egyedül is van olyan erős, hogy kellő egyensúlyt jelentsen a piacon, ráadásul több olyan speciális ismeretterjesztő adó is feltűnt az utóbbi években (Viasat History, Natgeo Wild), amelyek segítenek fenntartani a piaci egyensúlyt.
„A Malone-csoportnak elvileg érdekévé válhat, hogy a Spektrum csatornát ne értékesítse a vele versenyben álló műsorterjesztéssel foglalkozó vállalkozásoknak vagy műsorterjesztő cégként elzárkózzék a Spektrummal versengő ismeretterjesztő csatornák megvásárlásától. A vevő azonban vállalta, hogy a 2012. július 31-ig a Spektrum TV csatorna harmadik felek részére történő értékesítésétől nem zárkózik el, ha azok készek a csatornának, a piacon szokásos üzleti és műszaki feltételek szerint megállapított, nem diszkriminatív díját megfizetni és rendelkeznek a fenti műsorszolgáltatás továbbításához szükséges jogi, műszaki és üzleti feltételrendszerrel” – teszi hozzá a közlemény, amely szerint a feltételek betartását a GVH többször is ellenőrizni fogja, és ha a cég nem tartja be az előírásokat, a GVH a felvásárlást engedélyező határozatát akár vissza is vonhatja.