Reménytelen, Brother

2003.03.14. 17:13
Reménytelennek tűnik a Big Brother helyzete: a valóságshow nézettsége immár félmillióval marad el a konkurens Való világétól. Kíváncsian fogadta a közönség a tv2 múlt héten bemutatott két új műsorát, a Micukót és a Szulák Andrea Show-t.
Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
Úgy tűnik, a Big Brothernek nem sikerül legyőznie az RTL Klub Való világát; sőt a két valóságshow közötti különbség tovább nőtt a március 2. és 9. közötti héten. A Való világ átlagos nézettsége 1 678 000, míg a BB-é 1 142 000 volt. A VV január elsején, a BB egy hónappal később kezdődött, a két szereplőgárda közönsége már összeállt; így jelentősebb, hirtelen változás a nézettségükben nem valószínű.

Ezen a héten mutatta be a tv2 két új műsorát is: a Stahl Judittal készült Micukó álinterjú-sorozatot és a Szulák Andrea Show-t. A Micukóra 1 238 000, Szulákra 1 365 000 néző volt kíváncsi. Utóbbi műsor debütáló adásával beérte az azonos csapat által, azonos licenc alapján készített Fábry Showdert.

Meglepő vereséget szenvedett a tv2 vasárnapi Naplója, amely pedig hosszú ideje a legnézettebb műsor volt mind a teljes lakosság, mind a 18-49 éves célcsoport körében. A magazinműsort az RTL Klubon vetített Beethoven kutyafilm negyedik folytatása előzte meg. Igaz, a filmet az RTL a Való világ műsorfolyamába ágyazta.

MTV: töretlen emelkedés

A közszolgálati televízió műsorai közül kiemelkedő sikert ért el a Kékfény (1 338 000 néző), az Önök kérték (1 301 000 néző), a Dilibuli című szórakoztató műsor (1 165 000), valamint a Szeszélyes évszakok (1 556 000) és a NévShowr (1 247 000). Az MTV Híradója még elmarad a kereskedelmi tévék hírműsoraitól, ám nézettsége már az egymilliós érték körül mozog.

Az AGB Hungary adatait a tv2 bocsátotta rendelkezésünkre.