Betiltotta az MTV a hamburgerellenes reklámot

2004.05.27. 12:59
A Music Television nem hajlandó reklámozni azt a dokumentumfilmet, amelynek főhőse egy hónapon keresztül csak a McDonald's-ban eszik, és csúnyán elhízik.
Az MTV letiltotta műsoráról a gyorséttermi étkezés egészségkárosító hatásairól szóló "Super Size Me!" című nagysikerű amerikai dokumentumfilm reklámját. A VH1 és az MTV szóvivője a döntést nem indokolta, csak annyit árult el, hogy nézeteltérésük támadt a film forgalmazójával. Egyes híresztelések szerint viszont a zenei csatornákat üzemeltető Viacom óriásvállalat azért nem engedte a reklámfilm sugárzását, mert nem akart vitába keveredni a csatornák egyik legnagyobb hirdetőinek számító gyorsétteremláncokkal.

Hambrugeren tengődve

Morgan Spurlock
Morgan Spurlock
A "Super Size Me!" című dokumentumfilm készítője Morgan Spurlock egy hónapon keresztül a McDonald's éttermeiben evett, és eközben az eladók minden kérdésére igennel válaszolt, nagyobb sült krumplit és nagyobb kólát kért és mindig evett desszertet is. Eközben folyamatosan dokumentálta testének változásait, a hónap végén pedig orvoshoz ment, aki megállapította általános egészségi állapotának romlását.

A dokumentumfilm több alternatív filmfesztiválon is nagy sikert aratott, és három hét alatt majdnem 3 millió dolláros forgalmat ért el, és ezzel a sikerlista tizedik helyén végzett, pedig mindössze 148 moziban vetítették. A mozitermek kihasználtságát figyelembe véve ráadásul sokkal jobban szerepelt, hiszen vetítésenként 6759 dolláros forgalmat ért el, és ezt az eredményt a héten csak a Trója szárnyalta túl a maga 7014 dollárjával.

A film forgalmazója éppen azért akarta tévéreklámmal megtámogatni a "Super size me!" vetítéseit, mert a háborús hősök emléknapjának hétvégéjén a filmet már 165 moziban fogják vetíteni a nagy érdeklődésre való tekintettel.