Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Egyedül Indián és Fekete Pákó összecsapása vesztette el a nézettségi versenyt, de akkor még a Sztárbox nem a Megasztár, hanem az Activity ellen versengett. Míg a lakodalmas popsztár és a valóságshowhős meccsét 1 516 000-en nézték, addig a Tv2 vetélkedőjét, amiben egyébként feltűnt az RTL Klubon nagy karriert befutott Győzike is, 1 562 000-en látták.
A hirdetők szempontjából fontos 18 és 49 év közötti lakosság körében is a Sztárbox volt a népszerűbb, hiszen az RTL Klubot átlagosan 982 000-en választották, míg a Tv2-re csak 775 000-en voltak kíváncsiak. A Sztárbox legnépszerűbb meccse a korcsoport 1 161 000 tagját vonzotta, míg a Megasztár este nyolctól kezdődő legsikeresebb bejelentkezése 899 000 embert ültetett a képernyők el.
Ebben a korcsoportban ráadásul már nem tudott nyerni az Activity sem, hiszen Indián és Pákó összecsapását 784 000-en választották, míg Szulák Andrea vetélkedője ennél 147 ezerrel kevesebb nézőt érdekelt.
Ráadásul a Sztárbox hatását akkor is jól látni, ha a Megasztár eredményeit az előző elődöntővel hasonlítjuk össze. Múlt héten ugyanis a Megasztár még majdnem kétmillió embert érdekelt.
Ennek ellenére örülhetnek a Tv2 vezetői, hiszen tavaly sokkal jobban kikapott a Megasztár a Sztárboxtól. Míg a Tv2 tehetségkutató versenye tavaly csupán 1 575 363 nézőt vonzott, addig az RTL Klub egész estés sztárbunyójának legjobb pillanatait 2004-ben az AGB statisztikai adatai szerint 1 159 000-el többen 2 734 000-en kísérték figyelemmel.
Bizakodásra adhat esetleg még okot, hogy a Megasztárt ráadásul az értelmiségieg 46 százaléka választotta, míg a Sztárboxra csak a magasan kvalifikált 18 és 49 év közötti lakosság 24 százaléka tévedt.
Kit érdekel a kultúra?
A közszolgálati csatorna a Megasztárral és a Sztárbox-szal egy időben sugározta A Nagy Könyv című kulturális műsora első elődöntőjét. A gálaműsor meglepően kevés embert érdekelt, az élő adást mindössze 258 000-en nézték, ráadásul a hirdetőknek oly kedves 18 és 49 év közötti korosztályból mindössze 77 000-en tévedtek a csatornára.
A műsor kudarcát jól jellemzi, hogy hétköznap délelőtt az RTL Klub telefonos vetélkedőjének és a Receptklubnak van ennyi nézője, de azért a közszolgálati csatorna nézettsége is jóval meghaladja ebben az idősávban a háromszázezret. Múlt szombaton este 795 000-en látták az MTV kabaré-összeállítását, de még a Perlasca - egy igaz ember története című olasz film is 470 000 nézőt vonzott.
A szombati esti különleges adások sikerét jelzi, hogy nagyon sokat kapcsolgattak a nézők, az RTL Klubra 3,8 millióan tévedtek legalább egy percre, a Tv2 3,1 millió kapcsolást kapott, sőt még A Nagy Könyvre is majdnem egymillióan kapcsoltak legalább egy percre. Ez persze nem a műsor, hanem a marketingkampány sikerét jelzi, hiszen a nézők kíváncsiak voltak, de aztán fejvesztve menekültek.