További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Big Brother lehúzza a főműsoridőt
Kereszty Gábor megerősítette, ezt főként annak tudják be, hogy a Big Brother, amely a fő műsoridő négy órájából egyet elvesz, nem teljesít az elvártak szerint. Jelenleg a kereskedelmileg preferált 18-49 éves korcsoportban mintegy húszszázalékos piaci részesedést szerez a tv2-nek, és a jelentkezése utáni időszakban is lenyomja a nézettséget.
A csatorna vezérigazgatója hozzátette ugyanakkor, hogy ez még mindig közel egymillió nézőt jelent naponta, ami nem elhanyagolható tény.
Nem valódi emberek, lopott formátumban
Kereszty úgy véli, hogy a valóságshow-k iránti érdeklődés nemcsak azért csappanhatott meg, mert a két országos kereskedelmi csatorna összesen eddig négy szériát indított útjára, de azért is, mert "az RTL ellopta a formátumot". A másik országos kereskedelmi csatorna, szavai szerint, szélsőséges és egyáltalán nem általános karaktereket mutat be hasonló műsorában, ami, úgy tűnik, talán jelenleg jobban érdekli a nézőket.
"Pont ez az a paradox helyzet, amely egyben érdekes is. Valóságshow-nak hívunk egy műsort, amely legkevésbé sem valóságos emberekkel van feltöltve?" - vetette fel. Hozzátette, hogy ezt a fajta manipulációt inkább szappanoperának, vagy egyszerű sorozatnak, mindenképpen valamilyen szerkesztett és nem spontán műfajnak nevezné.
A tv2 nem a Big Brother
"A tv2 soha nem a Big Brother-ről szólt, noha a valóságshow mindig komolyan befolyásolta a nézettséget" - tette hozzá Kereszty Gábor, aki szerint ez a műfaj, ha esetleg más formában is, de jelen marad a televíziózásban.
A vezérigazgató véleménye szerint a nyáron dőlhet el, hogy elindítják-e a műsor harmadik sorozatát is; a licenctulajdonossal kötött egyezségük nem tér ki arra, mennyi idő alatt kell elkészülniük a lekötött szériák rendezésével.
A vezérigazgató ismertetése szerint olyan stratégiai lépéseken gondolkodnak, amelyekkel növelhetik a nézettséget.
Kolosi: az RTL nem lopott
Kolosi Péter az RTL Klub programigazgatója elismerte: nem jogi úton, de már panasszal élt náluk a műsor miatt a tv2-n sugárzott Big Brother licenctulajdonosa, a holland Endemol cég, amely azért nem indít pert a kérdésben, mert belátja, nincs esélye annak megnyerésére.
Kolosi Péter szerint a kereskedelmi csatorna semmit nem lopott el versenytársától, a programján látható valóságshow ugyanaz a műsortípus, mint a tv2-é, csak más formátumban. Kolosi Péter ezt Kereszty Gábor, a tv2 vezérigazgatója nyilatkozatára reagálva jelentette ki kedden az MTI-nek.
Szavai szerint, több általuk indított műsort "lopott el" a másik országos kereskedelmi csatorna, amely például a Vitriolt és a Lucifert a Heti hetessel, a Claudia show-t a Mónikával, a Multimilliomost a Legyen Ön is milliomossal szemben indította el.
"Mégsem a mi produkcióink buktak meg" - fogalmazott a programigazgató, megjegyezve, hogy már egy évvel valóságshow-juk, a ValóVilág indulása előtt levédették annak nevét, noha a produkció tartalma akkor még nem véglegesedett.