Vilhelmina
10 °C
21 °C

Kirúgások a Tv2-nél

2008.11.12. 11:36
Tartalomkészítőket is elbocsát a Tv2, amely a gazdasági válság hatásaival indokolja a leépítést. Ez azonban csak részben igaz, mivel az elbocsátások egyik oka, hogy mégsem sikerült jelentősen növelni az adó nézettségét.

Átszervezésre és létszámleépítésre készül a gazdasági válság miatt a TV2.

A "racionalizálás" során a társaság átszervezi a hírműsorait gyártó részleget, és 35 munkatársától válik meg a nap folyamán a TV2 cégcsoport, amely a ProSiebenSat.1 anyavállalat révén amerikai befektetőcégek tulajdonában van és jelenleg 538 főt foglalkoztat - tudatták a közleményben.

Mint írták, a racionalizálás másik lépéseként a TV2 nem nevezett ki hírigazgatót az október közepén távozott Pánczél Andrea helyére, hanem a csatorna hírműsorainak tartalmáért felelős, Bárdos András által vezetett főszerkesztőséget a Gyöngyössy Bence által irányított programigazgatóság alá helyezte a szervezeti struktúrában. 

"A TV2 cégcsoport jelenlegi működése stabil és profitábilis, ezekre az intézkedésekre azért van szükség, mert fel kell készülnünk egy olyan jövőre, amit valójában nem igazán ismerünk, hiszen senki sem tudja a válság mértékét és azt, hogy meddig fog tartani" - mondta a közlemény szerint Várdy Zoltán, a TV2 vezérigazgatója.

Az Index információi szerint a leépítés és az átszervezés csak részben indokolható a gazdasági válság hatásaival. Pánczél Andrea helyére azért nem keresnek új embert, mert a hírigazgató távozása mögött éppen Bárdos Andrással felerősödött szakmai konfliktus áll, így mindig is egyértelmű volt, hogy a Tények főszerkesztője és műsorvezetője Pánczél távozásával átveszi a hírműsor pénzügyi vezetését is.

A leépítésben információink szerint szerepe van annak is, hogy a Tv2 tervei túl drágának bizonyultak, a nem túl sikeres őszi szezon megmutatta, hogy rövidtávon más médiapiacokon nagyobb hasznot tud realizálni ProSiebenSat1-csoport. Úgy tudjuk, hogy a külföldi tulajdonos ennek fényében, a válság hatásaira felkészülve nem támogatja már a Tv2 offenzív taktikáját, aminek lényege, hogy nagy költségvetésű, új műsorokkal akarják megelőzni a konkurenciát.