Befellegzett a tv-reklámoknak

2004.08.02. 16:47
A Guardian friss elemzése szerint a fiatal britek inkább a chatszobában elhangzott beszélgetéseknek és a hírességek pletykáinak hisznek, mint a televíziós reklámoknak.
A Guardian elemzője hosszú cikket szentelt a témának és többek között megszólaltatta Anglia egyik legnagyobb hatalmú reklámozóját, Roisin Donelly asszonyt, a Procter & Gamble marketingigazgatóját. "Az idősebb generációk ma is a tévét tekintik a legmegbízhatóbb, legfontosabb médiumnak - mondta Donelly. Annak idején, amikor a televízió megjelent a színen, istenítették. Az emberek egymáshoz jártak át, hogy nézhessék."

"A mai fiatalok számára már magától értetődő, hogy ott a tévé a lakásban. Tévéműsorokon nőttek fel. Sokkal jobban kitanulták a média és a sóbiznisz fogásait és inkább hisznek egy idegennek, akivel a chatszobában találkoznak, mint a TV-reklámoknak" - magyarázta a marketingigazgató, akinek cége több mint 180 millió dollárt (37 milliárd forintot) költ évente termékei népszerűsítésére.

Sztárvásárlók személyes tapasztalata

A hagyományos TV-reklámok mellett Donelly elmondása szerint egyre inkább a rádió, a magazinok, az internet és az úgynevezett "személyes" hirdetések felé fordulnak a hirdetők, melynek lényege, hogy maguk a fogyasztók mesélik el a vásárlóknak, mennyire csodálatos egy adott termék.

Az átalakuló, "személyesedő" reklámpiacon egy nemrégiben elvégzett felmérés eredményei miatt egyre nagyobb szerepet juttatnak a hírességeknek. Donelly cége, a Procter & Gamble például rendszeresen bombázza ajándékcsomagokkal a sztárokat. Teszik ezt azzal az alig titkolt céllal, hogy az elégedett fogyasztók talán megemlítik termékeiket a pletykalapoknak adott interjúkban.

A Guinness és a Smirnoff tulajdonosa, a Diageo nemrég 250 ezer vásárlójának küldött ki tájékoztató anyagot a különféle általuk forgalmazott italokról, mint például a Gordon's ginről, a Bailey's-ről, és a Johnnie Walkerről, abban a reményben, hogy a címzettek valamilyen módon népszerűsíteni fogják az egyébként jólismert márkákat.