Hány embert érdekelt a választási műsor?

2004.12.06. 17:33
Az MTV szerint többen nézték választási műsorát, mint ahányan elmentek szavazni. Ennek ellenére nem a közszolgálati televízió a vasárnap este nyertese, hanem a Napló. Vagy esetleg mégis az RTL Klub győzött hétvégén?
Kiemelkedően magas volt a választási tévéműsorok nézettsége, ami érdekes annak tekintetében, hogy az embereknek csak egy része, mintegy hárommillióan rakták le a távirányítót, hogy aktívan részt vegyenek a népszavazási procedúrában.

Repkednek a számok

Több mint 4,3 millióan nézték a Magyar Televízió esti választási műsorait csütörtökön, pénteken, illetve vasárnap a közszolgálati televízió sajtóközleménye szerint. A pártelnökök vitájába csütörtökön 2 258 500-an, azaz a tévézők 20 százaléka nézett bele. az egy percre jutó átlagos nézettség 1 028 423 fő volt.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása

A pénteki vitát - amelyen Gyurcsány Ferenc miniszterelnök vitatta meg a népszavazás kérdéseit a határon túli magyarok néhány képviselőjével - Tőkés Lászlóval, Duray Miklóssal, valamint Ágoston Andrással - ennél is többen, 2 268 276-an nézték. A műsor 22,6%-os közönségarányt ért el, 1 139 230 fős egy percre jutó nézettséggel.

Vasárnap este rövid népszavazási bejelentkezéssel, majd A szólás szabadságában részletes elemzéssel zárult a népszavazási műsorok sora. Az előzőt 1,3 millióan, Friderikusz Sándor produkcióját pedig 2,4 millióan látták. Ez utóbbi - kétórás - műsor 31,1%-os közönségarányt ért el.

Friderikusz legyőzte a művészfilmeket

Az MTV sajtóközleményében közölt számokat torzítja, hogy a nagyotmondás reményében a közszolgálati televízióra tévedő átkapcsolókat is összeszámolta a csatorna kutatási osztálya. Ennek ellenére igaz, hogy Friderikusz Sándor elemző műsora csúnyán megverte a kereskedelmi csatornákat, hiszen míg a Szólás szabadságát átlagosan 940 905-en nézték, addig a Tv2-n futó Angyalszív című Mickey Rourke-filmet mindössze 417 927-en, míg az RTL Klubon vetített Trafficet 476 812 látták csak.


Kattintson a nagyításhoz!
A vasárnap este amúgy a kereskedelmi csatornák ádáz küzdelmével telt, a Napló, amit a múlt héten még szorongatott a Heti hetes, most győzedelmeskedett, az RTL Klubon vetített Terminátor 3 viszont megverte a Beverly Hills-i zsaru harmadik részét. A Tv2 élőben jelentkező riportmagazinja ezúttal 2 068 078 nézőt vonzott, míg a népszavazásról háromnapos konzervpoénokat durrogtató humoristák csak 1 429 280 nézőt ültettek a képernyők elé. A Napló azonban így is csak a hét kilencedik legnézettebb műsora lett, megelőzi a Barátok közt számos epizódja, Vágó István vetélkedői, sőt még a Fókusz keddi és pénteki adása is.

Az RTL Klub viszont megnyerte a filmek csatáját, hiszen míg a Gépek lázadása 1 643 643 embert csalt a tévék elé, addig Eddie Murphy csak 1 173 235 nézőt vonzott. Az MTV-n futó Szuperbulit eközben 1 307 541-en nézték, vagyis a közszolgálati televízió már ekkor megelőzte a Tv2-t.

Csatákat vesztett az RTL Klub

A Heti hetes vasárnapi kudarca mellett, egyértelműen bukásként zárult szombaton a Survivor is, hiszen az esti döntő is alulmaradt az Activityvel szemben. Szulák Andrea vetélkedőjét 1 695 894-en nézték, míg Stohl András túlélőshowjára csak 1 307 588-an voltak kíváncsiak.

A hétvégi főműsoridős vereségek meglátszanak a napi átlagnézettségek adatsorán is. Szombaton a négy évnél idősebb népesség 27 százaléka kapcsolt a Tv2-re, míg a konkurens átlagnézettsége 24,9 százalék volt, vasárnap pedig 28,6 százaléka választotta a Tv2-t míg az RTL Klubra csak átlagosan 26,1 százalék tévedt.

Az RTL Klub ugyan számos csatát nyert, mégis a hirdetők számára fontos 18 és 49 korcsoportban, főműsoridőben megőrizte vezető helyét. Szombaton a Survivor veresége ellenére 30,1 százalék választotta főműsoridőben az RTL Klubot, míg a konkurens Tv2 4 százalékponttal kisebb átlagnézettséget produkált. Vasárnap pedig 30,3 százalék nézte a Tv2-t és 34,5 százalék az RTL Klubot.

A legnépszerűbb műsorok
(Egy-egy műsor csak a legnépszerűbb adásával szerepel a listán)
Teljes lakosság
01. Legyen Ön is milliomos(RTL Klub) 2 518 242
02. Fókusz (RTL Klub) 2 281 916
03. Barátok közt (RTL Klub) 2 144 455
04. Napló (Tv2) 2 068 078
05. Mónika show (RTL Klub) 1 828 819
06. Híradó (RTL Klub) 1 805 414
07. Tények (Tv2) 1 767 851
08. Esti Showder (RTL Klub) 1 757 361
09. Activity (Tv2) 1 695 894
10. Magellán(tv2) 1 657 755

Az AGB Hungary adatait az RTL Klub és a Tv2 bocsátotta rendelkezésünkre.