Gyengén kezdenek az új műsorok

2004.08.31. 14:31
Az RTL klubon futó Survivor 2-t egy ismétlés nyomta le, de a Tv2-n debütáló Barbara sem szerepelt jól Balázs kibeszélőshowjával szemben.
A nyári félgőz után új műsorokkal jelentkeznek a kereskedelmi adók, és az ismétlések után a régi programok is új szériával, részekkel csábítják a nézőket. A szeptember 6-án kezdődő őszi műsorrend előtt ezen a héten még csak néhány műsor debütált, de úgy tűnik, hogy a nézők még nyaralnak, és nem érdeklődnek igazán a televíziós újdonságok iránt.

Nem élte túl

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A Survivor című túlélőshow második évadja is rosszul kezdett, az első epizód alulmaradt a Tv2-n futó Activity vetélkedő ismétlésével és a Magellán című tudományos magazinnal szemben. A Tv2 műsorait 1 071 000 néző látta, míg az RTL Klub valóságshowjára 736 000-en voltak kíváncsiak.

A hírdetők szempontjából fontos 18 és 49 év közötti lakosság körében ugyan kisebb volt a különbség, de az AGB Hungary adatai alapján a Tv2 még ebben a korosztályban is megverte konkurensét. A Survivor 2-re 314 ezer fiatalt vonzott a képernyők elé, míg a Tv2 műsorait 400 ezren választották.

Barbara is gyengén kezdett

Rosszul kezdett viszont hétfőn a Tv2 új talkshowja. Konta Barbara fiatalkorúaknak szánt kibeszélőshwoja fele annyi nézőt sem vonzott, mint az RTL klubon futó Balázs show. A délután fél öt után műsorra tűzött Barbara shownak mindössze 388 ezer embert ültetett a tévék elé, míg ugyanekkor a Balázs shownak 794 ezer nézője volt.

A különbség viszont valamivel kisebb volt a 18 és 49 év közötti korosztályban, vagyis az új műsor célközönsége közt. Balázs szembesítő showját 280 ezren, vagyis az éppen tévé előtt ülők 36,8 százaléka nézte ebben a korcsoportban, míg Barbara beszélgetését 156 ezren izgulták végig, és ezzel a műsor 20,8 százalékos közönségarányt ért el.

"A Barbara beváltotta a hozzáfűzött reményeket, hiszen a célcsoportban már az első adás is legyőzte konkurensét" - nyilatkozta az Indexnek Lóránt Gergely, a Tv2 szóvivője az AGB Hungary adataira hivatkozva, amelyek szerint a 18 és 29 év közötti nők közt a műsor közönségaránya 34,1 százalék volt, míg a konkurens csatornát ebben a szűk korcsoportban csak az éppen tévét nézők 32,3 százaléka választotta.

"Azt gondolom, hogy egy országos televízió, ha olyaneredmény produkál, mint tegnap a Tv2, jobb, ha csendben marad. Az RTL Klub mindig a hirdetők szempontjából fontos 18 és 49 év közötti célcsoportra figyel, annak ellenére, hogy sok kisebb korcsoportban is évek óta fölényesen verjük a TV2-t" - nyilatkozta a Tv2 kijelentésére reagálva Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója.