Nyaralni mentek az RTL Klub nézői?

2004.06.15. 19:38
Újból szoros a verseny a két kereskedelmi csatorna között, a Tv2 bokszgálája viszont megbukott az EB miatt.
Egyre szorosabb a verseny a két országos lefedettségű kereskedelmi csatorna közt, a múlt héten már szinte nem is volt statisztikailag kimutatható különbség a két adó átlagos nézettsége közt. A helyzetet jól jellemzi, hogy míg a teljes műsoridőt és a teljes lakosságot tekintve a Tv2 29,2 százalékos közönségarányával 1,5 százalékponttal megverte konkurensét, addig a hirdetők szempontjából fontos 18-49 év közötti lakosság körében, főműsoridőben az RTL Klub a népszerűbb, hiszen átlagosan 34,8 százalékos közönségarányt ért el, míg a Tv2 csak 312,1 százalékkal büszkélkedhetett.

A két csatorna közti különbség csökkenésének minden bizonnyal az az oka, hogy az RTL Klub törzsközönségének számító fiatal városiak a jó időt ünnepelve kevesebbet néznek televíziót, és inkább a strandon vagy szórakozóhelyeken töltik az idejük.

Élen a hírek

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A hét legnézettebb műsora a Tűz a mélyben című amerikai akciófilm lett az RTL Klubon, amelyre 1 759 000-en voltak kíváncsiak, míg a második a Tények vasárnapi kiadása lett: az Eu-választások napján fél héttől 1 725 000 ember nézte Bárdos Andrást és Máté Krisztinát. A lista harmadik helyezettje a Frei dosszié eheti epizódja lett 1 687 000 nézővel, a negyedik helyre pedig a Napló futott be, amit 1 675 000 kísértek figyelemmel. Az uniós választások miatt ezúttal nem a Napló húzta magával a Tényeket, hiszen a Tv2 riportmagazinjának nézettsége ezen a héten alulmúlta az azt megelőző hírműsort.

A reklámozóknak kedves 18 és 49 év közötti korosztályban is a Tűz a mélyben című Steven Segal alkotás lett a legnépszerűbb, ugyanis 875 000 fiatalt ültetett a képernyők elé. Az akciófilmet a Frei dosszié követi a maga 866 000 nézőjével, a harmadik pedig az RTL Klubon futó Vészhelyzet eheti része, amit 775 000-en néztek meg.

Sportdömping

Szombat este ugyan kis különbséggel, de az RTL Klub nyert, hiszen a Bigyó felügyelő című vígjátékot 1 381 000-en nézték végig, míg a Tv2 jó előre beharangozott nagyszabású bokszgáláját, a Nagy bunyót ezzel párhuzamosan kétszázötvenezerrel kevesebben nézték, és a gála átlagos nézettsége csak a konkurens csatornán futó film befejezése után 1,2 millió fölé.

A bokszmérkőzéseket minden bizonnyal azért nézték viszonylag kevesen, mert a közszolgálati televízión eközben ment a foci EB második mérkőzése, amely 940 000 sportrajongót csábított az MTV-re.

A vasárnap esti nézettség adatai valószínűleg mindhárom földi sugárzású csatorna vezetését örömmel töltötték el. A Tv2 elégedett lehet, hiszen a nézők több mint 40 százaléka választotta a Tényeket és a Mexikói című amerikai akciófilmet is 300 ezerrel többen nézték mint az RTL Klubon futó Féktelenül 2-t. Az RTL Klubot viszont vigasztalhatja, hogy a fontos 18 és 49 év közötti korosztályban 3 százalékkal nagyobb közönségarányt ért el Sandra Bullock féktelen akciófilmje, mint a konkurens csatornán a Bradt Pitt - Julia Roberts páros ámokfutása.

A közszolgálati csatornán eközben 31 százalék feletti közönségarányt ért el az angol-francia mérkőzés, ráadásul nem csak a teljes lakosság körében, de a hirdetők szempontjából fontos fiatal korosztályban is. A mérkőzést több mint másfél millióan izgulták végig a tévék előtt szorongva.

Az AGB Hungary adatait az RTL Klub bocsátotta rendelkezésünkre.