Csata előtt

2003.09.05. 16:38
Az őszi szezon előtt tovább csökkent a Tv2 és az RTL Klub közti különbség, a Barátok közt már csak a fiatalok körében a legnépszerűbb műsor.
A televízióadók megújulása előtti utolsó héten tovább csökkent a különbség a két kereskedelmi csatorna nézettsége között. Az augusztus 25. és 31. közötti hét legnézettebb műsora a négy évnél idősebb korosztályban a Napló volt, 2 222 274 nézőt ültetetett a képernyők elé, míg a hirdetők szempontjából legfontosabb 18 és 49 év közötti korosztályban a Barátok közt hétfői epizódja bizonyult a legnépszerűbbnek, hiszen a Berényi-klán kalandjait a költekezésre legkönnyebben buzdítható korcsoport 1 046 611 tagja izgulta végig aznap a tévé előtt szorongva.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A Naplót ebben a korcsoportban még az RTL Klubon hétfőn sugárzott Az iker bajjal jár című amerikai családi vígjáték is megelőzte, hiszen míg a Tv2 heti hírmagazinját csak a korosztály 19,7 százalék választotta, addig a filmre 22,1 százalék volt kíváncsi.

A hét második legnépszerűbb filmje a Bruce Willis és Mathew Perry-féle Bérgyilkos a szomszádom volt a Tv2-n, amelyet összesen 1 690 116-an néztek meg.

A hírműsorok versenyét is a Tv2 nyerte, hiszen míg a vasárnapi Tényeket 1 920 636-an kísérték figyelemmel, addig az RTL Klubon párhuzamosan futó Híradóra csak 1 190 000-an voltak kíváncsiak, és ez az arány a 18 és 49 év közötti korosztályban sem tér el lényegesen.

A Tv2 a bulvármagazinok mezőnyében is átvette a vezetést a hónap folyamán, augusztus utolsó hetében például az Aktív legnépszerűbb adását 1 556 224-an nézték, míg a Fókusz legfeljebb 1 207 552 nézőt tudott a képernyők elé ültetni.

A héten a közszolgálati televízió legnézettebb műsora a Szeszélyes évszakok volt, amit 1 184 348-an kísértek figyelemmel.