Nándor
9 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Nagyon jól megy a Viasat3-nak

2007.10.25. 15:53
A többi csatornához képest jóval nagyobb léptekkel nő a Viasat3, nyáron volt, hogy megelőzték az m1-et is, idén pedig várhatóan közel 50 százalékkal nőnek majd a bevételeik a tavalyi évhez viszonyítva.

Nyilvánosságra hozta harmadik negyedéves eredményét a Modern Times Group (MTG) nemzetközi szórakoztatóipari vállalatcsoport, a Viasat3 tulajdonosa. Az adatok szerint a csatorna harmadik negyedéves árbevétele a tavalyi év hasonló időszakához képest 46 százalékkal, 23-ról 34 millió svéd koronára (körülbelül 930 millió forintra) nőtt. Az év első kilenc hónapjára vetítve ez a növekedés 48%-os; vagyis a bevételek 78 milllióról 116 millió svéd koronára (körülbelül 3,16 milliárd forintra) emelkedtek. (A Viasat3 anyavállalatát Svédországban jegyezték be, a hivatalos közlemények ezért ebben a pénznemben közlik a számokat).

A bevétel-növekedés hatására a Viasat3 első három negyedéves nettó nyeresége 19 millió svéd korona, azaz körülbelül 517 millió forint lett, míg a tavalyi év ugyanezen időszakában 1 millió svéd koronás (27 millió forintos) veszteséggel zárt még a csatorna.

A bevétel-növekedést első sorban a csatorna nézettségének növekedése, illetve a reklámpiac átrendeződése okozza. Amíg azonban idén körülbelül 5 százalékkal nő az előrejelzések szerint a teljes tévés reklámpiac, és ebből a gyorsan növekvő kábeltévék akár átlagosan 15-20 százalékkal is növelhetik bevételeiket, addig a Viasat3 ezt jóval meghaladva, akár 50 százalékos árbevétel-növekedéssel is számolhat év végéig.

Rekordnézettség

„A harmadik negyedévben tovább nőtt a Viasat3 közönségaránya, augusztusban megdőlt minden napi, heti és havi rekordunk. A további befektetésekkel kapcsolatban már meghozott idei döntések is azt a célt szolgálják, hogy nézettségi és bevételi fronton egyaránt megalapozzuk a további növekedést” – mondta Kocsis Attila vezérigazgató, aki egyébként pár hete jelentette be, hogy a Viasat-csoport új adót indít januártól Tv6 néven. A Skandináviában bevált módszer alapján az új adót a férfinézőkre hangolják, míg a Viasat3 még erőteljesebben a női nézőkre koncentrál majd.

A Viasat3 átlagos nézettsége 5,6 százalék a 18 és 49 évesek körében főműsoridőben és például júliusban ebben a reklámelszámolásban használatos célcsoportban a teljes napot nézve megelőzte még a közszolgálati televízió egyes csatornáját is.