Reklámreality

2005.07.11. 09:06
A mobiltelefon a világ hetedik csodája, avagy mit keres Stohl András és Bálint Antónia a magenta színű naplementében? Fél óra műsornak álcázott reklám az RTL Klubon.

Nyáron Bud Spencer járkál fel-alá a tévékben szakadt, hagymásbab-foltos atlétatrikójában, és legfeljebb hozzá hasonló, lejárt szavatosságú filmsztárokkal, meg az Irigy Hónaljmirigy sokadszor visszatapsolt poénjaival találkozik néha. Ilyenkor minden valamirevaló tévésztár a Kanári-szigeteken vagy Tunéziában nyaral, és legfeljebb annyi időt tölt munkával, amíg esténként szétszortírozza az aznapi fényképeket: melyik mehet a Storynak (Tengerpart, bikinis barátnő, mosoly), melyiket kapja meg a Blikk (Kölcsönzött robogó, miniszoknyás barátnő és széles mosoly), és melyik az, amit csak a legszűkebb baráti kör láthat egy besötétített szobában (Négy-öt feles, félmeztelen sztriptíztáncosnők, kábult vigyor).

Ilyenkor nem indulnak új műsorok, napolajban tocsogva pihen a strandon az egész televíziózás. Az RTL Klub mégis új műsorral rukkolt elő szinte titokban: A világ 7 csodája című, alig harminc perces reality műsorban első- és másodvonalbeli magyar celebritások utazgatnak a világban, miközben olyan ostoba sorverseny-feladatokkal cukkolják őket, amikért még egy titokban szamizdat kiadványokat sokszorosító, rendszerbomlasztó úttörővezető is elnézést kért volna annakidején.

A világ 7 csodája Az első epizódban a világjáró valóságshow-kban már otthonosan mozgó Stohl András, Szabó Győző színész, Bárdosi Sándor birkózó, Bálint Antónia modell, Dukai Regina, egykori ezüstlány és állítólagos énekesnő, meg Fésüs Nelly színésznő, (mellékállásban Détár Enikő bulvárbarátnője) utaztak az Adriára, hogy összerakjanak egy négy darabra vágott fényképet, és megtalálják a naplementét.

A sztárok ugyan minden tőlük telhetőt megtesznek: Bárdosi Sándor és Szabó Győző néha vicceseket mond, Bálint Antónia és Dukai Regina a legtöbb vágóképen bikiniben, diszkréten előrehajolva mutatkozik, Buci pedig többször bejelenti, hogy drámai a helyzet, mégis a bugyuta feladatok- és az unalmas prospektusképek okozta pusztítást nem tudják ellensúlyozni.

Valóságshow-nak amúgy is rövid ez a hatfős akadályverseny, ráadásul a konfliktusokat, helyzeteket nem is hagyják kibomlani az alkotók. Amin más műsorban egy egész epizódig időznének (mondjuk a lakatlan szigetre dobott bulvársztárok vízióján), azt öt perc alatt letudják a Világ 7 csodájában. Egy képet, beállítást azonban sehogy sem bír megunni a rendező: a celebritások hárompercenként hajolnak vadonatúj 3G-s mobiltelefonjuk fölé, hogy elolvassák az újabb utasításokat és feladatokat.

A médiatörvény miatt persze Bálint Antónia bikinifelsőjére nem hímeztek céglogót és Stohl András sem suttogja fojtott hangon a távközlési vállalat nevét, de a műsor rózsaszín (ők magentának hívják) színvilága, azért sok mindent elárul.

Harminc perc reklámot nyom főműsoridőben az RTL Klub, talán, mert most megteheti, hiszen, aki ilyenkor is tévé előtt ül, az már végleg belerohadt a fotelba, és akkor sem kapcsolna el, ha az esti film helyett tévéshop termékbemutatót adnának aloe verás csodaitallal és motorápoló kenőanyaggal.

Persze az is lehet, hogy az RTL Klubban jelentős tulajdonnal rendelkező telekommunikációs cég ezentúl aktívan részt vesz majd a csatorna műsorpolitikájában, és nemsokára a külföldi hírek után az új akciós készülékajánlatokról is beszámol a Híradó, ősztől pedig Berényi András és Klaudia majd a számhordozás előnyeiről beszélget a Barátok köztben.