Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
"VIVA Plus: Das Music-TV der
Zukunft started heute in Köln"
www.vivamediaag.com
A VIVA2 megszüntetésének oka a hírek szerint, hogy veszteséges volt. Nem csoda, mivel rétegcsatornaként működött, aránylag szűk közönséget, például a német rockbarátokat vagy az igényes zenék kedvelőit szolgálta ki. A sima VIVA, amelyet a cég a posztmodern hangzású "VIVA - die pop-Factory" szlogennel forgalmaz, egyre jobban fut. 1999 végétől 2001 januárig Németországban 25 %-al növelte meg nézőinek számát a megcélzott 14-29 éves kategóriában, folyamatosan csökkentve ezáltal az MTV nézőszámát.
A fenntartó VIVA MEDIA AG-nek idáig tartott a türelme, hogy egy kulturális ismeretterjesztő műsort finanszírozzon a bravólányokból-fiúkból ilyen kitűnően prosperáló másik Vivából, mikor vehetnek belőle egy csomó mindent maguknak. A megszűnt Viva2 csatorna legjobb pillanataiban örvendetesen közel állt a kísérleti televíziózáshoz, de közönségbarátabb műsorai is jobbak voltak minden más zenetévénél. Beleértve az MTV szintetikusan előállított alternatív zenét gyártó és forgalmazó csatornáját, mely ráadásul egyhangú is. A fájdalmas-nyavalyás vonalat viszik a fehér, elvált szülők és szociológus-pszichológus házaspárok gyerekeinek posztgrunge zenekarai; a kemény, sulivécében cigarettázós, parental advisory vonalat pedig a kaliforniai gimnazisták képviselik, akik posztpunkok vagy hardcore-osok, a szezonnak megfelelően.
A Viva2-nek viszont volt némi kulturális íze, beemelt valamit a rendkívül izgalmas, és tekintélyes múltú német alternatív művészetekből, Nina Hagent, Bauhaust, korai technót. A csatornát örvendetesen televíziótlanná tette a sokszínűség és a kiszámíthatatlanság. December 31-én például, mikor minden zenecsatorna az év legnagyobb sztárjain nosztalgiázott, ők 2Step Taggal örvendeztették meg a nézőket, amelyben két klipet játszottak egyszerre, egymáson, és egész nap. Az utolsó időszakban ugyanis minden műsor kapott egy napot, mikor csak azt nyomták, és én épp a 2Step Tagot fogtam ki, hálistennek.
Baljós filinget adott a zenetévé utolsó időszakának, hogy átment a mainstream Vivához Charlotte Grace Roche, a Viva2 arca. Charlotte fekete piercinget visel a szája fölé tűzve, eszméletlenül öltözködik, eredetileg brit és punk. "Tv-frau der Zukunft", írta a Die Woche. Új helyén tökéletesen kirí a felszabadult gimnazista vj-csajok közül, akik extatikusan végigrángják és -nevetgélik az adásidejüket, meg lehet tekinteni.
Zwobot |
Ugyanilyen szomorúságot árasztott, hogy a Zwobot műsor, búcsúgesztusként, elkészítette a Zwobot Allstart. Nehéz elmagyarázni, mi az a Zwobot. Nem kimondottan televíziós műfaj, inkább egy panellakótelepi kisszobába való: szörnybábok közti interakciók, dadaista zenére, mindez olyan primitíven, hogy a South Park ehhez képest diplomamunka az Iparművészetin. A Viva2-n természetesen sok más szimpatikus műsor is volt, például az Overdrive, vagy a Zelluloid, ahol a legutóbb általam látott adásban Fassbinderről beszélgetett Charlotte egy öreg filmes csókával. Zenetévén 35 évnél öregebb embert eleve nemigen látni, kettő ellenpélda ugrik be: Mick Jagger, valamint Dennis Hopper egy reklámban.
Az új adó, a VivaPlus megbízhatóan hozza azokat a német fos zenéket, amelyek a sima Vivát és az MTV Central-t nézhetetlenné teszik. A németek, más normális kontinentális nemzetekhez hasonlóan, nem nagyon tudnak zenélni. A franciáknak, spanyoloknak, olaszoknak ezt mindenki megbocsátja, mert ott jó idő van. A németek viszont nem bocsátanak meg maguknak, és sok pénzt ölnek a dologba, hogy sok germán zenekar legyen. És senki és semmi nem tud olyan gusztustalan és antimuzikális lenni, mint egy német gitárzenekar, mondjuk a Fettes Brot. Emellett a Viva Plus nyújtja a nemzetközi zeneélet celebrity figuráit. Hiába játszanak be pár érdekes hazai elektronikus zenét, ha mindezt figyelmeztetés nélkül követi Iglesias érzékeny fia, és innentől a cucc élvezhetetlen.
A VivaPlus zenei hírcsatornaként kíván szolgálni, - elég hülye ötlet - ennek megfelelően hiperinformációdús a portálja. A Viva MEDIA AG a 'tolles Superprogramm' hangzatos névvel harangozta be új csatornáját. A tv-képernyő alsó felén folyamatosan információk futnak: ma már interaktív tutiság nélkül nem megy. Kedvenc zenecsatornánk nélkül csak csatlakozni tudunk a Viva2 még élő internetes portáljának fórumán síró rajongókhoz. Hozzáállásuk az új csatornához egyértelmű. "Es ist hip, es ist funky, es ist scheisse."