Zenetévét indítana a Tv2 tulajdonosa

2005.03.09. 08:33
Ha a törvények engednék rádiókat is venne a kereskedelmi csatornát működtető SBS.
"Ugyan nem a közeljövőben, de tervezzük, hogy rádióadókat is vásároljunk Magyarországon" - mondta el az SBS 2004-es eredményeit, és az Európában harminchét televíziós csatornát, köztük a Tv2-t is működtető multinacionális cég terveit ismertető sajtótájékoztatón, Markus Tellenbach, a cég elnök-vezérigazgatója, aki azért hozzátette: "Mindehhez a magyar médiatörvény liberalizációjára is szükség van.

"A digitális televíziózás elterjedésével párhuzamosan az SBS egyre több tematikus adót indít, így várható, hogy több magyar nyelvű csatorna is bekerülhet majd a cég kínálatába" -tette hozzá Markus Tellenbach, a cég székhelyén, Amszterdamban tartott sajtótájékoztatón. Az elnök-vezérigazgató megjegyezte, hogy a tervek közt szerepel egy magyar fizetős zenei csatorna indítása is, amely a Skandináviában nagy sikereket elért Voice Tv-hez hasonlóan kiemelt figyelmet szentelne a hazai előadóknak, és nem csupán a nemzetközi slágereket játszaná.

"Az ország látná hasznát a liberalizációnak" - mondta a médiatörvényről szólva az elnök-vezérigazgató, aki hozzátette, Európa-szerte a lazítás felé mutatnak a helyi szabályozások módosításai.

Markus Tellenbach szerint a Hollandiában az írott sajtó piacán is jelenlevő cégnek Magyarországon nincsenek a nyomtatott sajtóval kapcsolatos befektetési tervei, legfeljebb egy műsorújság kiadását tervezik.

Nyereséges a Tv2 Történetének legsikeresebb üzleti évét zárta az SBS Broadcasting többségi tulajdonában álló, a Tv-t működtető MTM-SBS Rt.: az előzetes adatok alapján 22,55 milliárd forintos nettó árbevétele mellett 2,53 milliárd forint adózás előtti eredménnyel zárta a tavalyi évet.

Kereszty Gábor, a Tv2 vezérigazgatója elmondta: a csatorna 1997-es alapítása óta üzletileg a tavalyi év volt a legsikeresebb. A dinamikusan növekvő televíziós piacon az adó megőrizte a részesedését, ráadásul a korábbi évek vesztesége után tavaly már érdemben nyereséget termelt a Tv2. Kereszthy szerint miközben az adó árbevétele a reklámpiaci átlagot meghaladóan, 14,7 százalékkal növekedett, a működési költségeket sikerült szinten tartaniak.