További Mozi cikkek
A nézők jókat röhöghetnek a poénokon |
A történet zökkenőmentesen csordogál előre, minden hiteles, élethű, nincsenek váratlan fordulatok, a néző mindenből annyit kap, amennyi szükséges, a végkifejletre utaló kisebb zűrök (az elveszett fájlok, Chad és az egyik ifjú titán irodai jelenete, stb.) ügyesen vannak elhelyezve az eseménysorban, így a befejezés valóban váratlan és meghökkentő. A film tragikus csúcsának tűnő jelenete - Howard kiborulása és vallomása Christine-nek - hiteles és dramaturgiai szempontból is jól megkomponált. Az, hogy még ezután is meg lehet lepni a nézőt, a rendezőt dicséri.
A nézők jókat röhöghetnek a poénokon, s persze a káromkodásokon, az igazán humoros mondatok a dialógusokban elhangzó életbölcsességek, közhelyek (amin a közönség az általam látott előadáson nem nevetett, vajon miért?), bár néhány szituáció is kifejezetten komikus (Howard és Christine az állatkertben, Chad és Howard a klozeton, stb.). Szintén a rendező erénye, hogy a yuppie-világ embertelenségének ,,realista" megjelenítésében helyet kap a hétköznapok rasszizmusa és a fogyatékos emberekkel szembeni álságos viselkedés ironikus leleplezése is. A ,,vájtszemű" nézők, persze, gyorsan fölismerik a film párhuzamait (Veszedelmes viszonyok, Amerikai Psycho), s van módjuk az összehasonlításokra is, de a film - azt hiszem - kiállja ezt a próbát. Nem fognak ezrek sietni, hogy láthassák, de megérdemeltnek tűnik az első filmes rendező sikere (több fesztiválon is díjat nyert).