További Mozi cikkek
Célkeresztben a boszorkányok |
Az első igazi online kampányt - nevezhetjük professzionálisan kivitelezett hoaxnak, átverésnek vagy vírusmarketingnek - benyalta az egész világ. Tízezrével töltötték le a két fiatal függetlenfilmes, Daniel Myrick és Eduardo Sánchez által készített website-ot, melyen raklapnyi kamu fénykép, áldokumentum és tárgyi bizonyíték támasztotta alá a burketsvillei boszorkányok és az ő keresésükre indult és nyomtalanul eltűnt egyetemisták igaz történetét.
Azt az ötletet elég volt 30 000 dollárból összehozni, a mostanihoz 15 millió kellett. A BWP jogaiért az Artisan Entertainment 1 milliót fizetett és fél év alatt 150 millió dollárt kaszált az Egyesült Államokban, a második résznek csak 26 millió sikerült. Játékfilmes bevételnek én ezt bukásnak nevezném, ám ha úgy közelítjük meg a dolgot, hogy egy fikcióval fűszerezett dokumentumfilmmel van dolgunk, már más a helyzet.
Erdei homevideo |
A cselekmény magja is a balul elsült kirándulás (5 hulla + 1 elvetélés) és az azt követő megmagyarázhatatlan eseményekre épül (+2 hulla). A videofelvételeket ezúttal nem élesben nézzük, hanem a fiatalok monitorjain keresztül, akik a szabadban töltött este kiesett óráit szeretnék a felvételek segítségével rekonstruálni. 'A video nem hazudik, míg a filmek igen!' - adja ki az ukázt Stephen szájával a rendező, ami persze egy 'kibaszott átverés', de ezt már csak a film végén üvölti az egyik vizualice megrontott szereplő.
Metafilm ez, játék- és dokfilm az eredeti áldok-játékfilmről. Igaz, az önleleplező tükör görbe, sőt a lóláb mellett még a Nagyúr disznófeje is kilóg. Várjuk együtt tehát a baljós árnyékként ránk vetülő harmadik részt, melyben feltehetően a legenda keletkezését szörcsöghetjük végig, ohne adrenalin.