Arany Pálmától az Ezüst Leopárdig
A bemutatókon túl a megítélt díjak is jelzik a magyar alkotások nemzetközi elismertségét. Mészáros Péter Eső után című rövidfilmje Arany Pálmát nyert Cannes-ban, Péterffy Zsófia festmény-animációját, a Kalózok szeretőjét pedig Ezüst Oroszlán díjjal jutalmazták Velencében.
Gárdos Péter Az utolsó blues című filmjével Kairóban nyerte el a fődíjat, az Arany Piramist, Mundruczó Kornél Szép napokja pedig egy Ezüst Leopárdot kapott Locarnóban. Sopsits Árpád ötvenes évekbeli nevelőintézetben játszódó, tragikus hangvételű Torzók című filmje, amely 2001-ben a legjobb rendezés díját nyerte itthon, Silver Rosat kapott Bergamoban. A Kísértések operatőrét, Medvigy Gábort pedig Bronz Kamera díjjal jutalmazták a Brothers Manaki nemzetközi filmfesztiválon.
Díjeső a formabontó némafilmnek
A legtöbb elismerést a 2002-es Magyar Filmszemle legjobb elsőfilmese, Pálfi György nyerte sajátos hangulatú Hukkle című munkájával. A filmet a Cottbus filmfesztiválon négy díjjal is kitüntették. Díjazták Molodistban, San Sebastianban és Santa Feben. A European Film Award pedig az év felfedezettjének járó Fassbinder-díjjal jutalmazta a fiatal rendező első nagyjátékfilmjét.
A fesztiválnaptár szerint Pálfinak lehetősége lesz további díjak begyűjésére, mert a Hukklét bemutatják Palm Springs-ben, és a neves Rotterdami fesztiválon, továbbá a norvégiai Tromsóban és az Alpok-Adria Fesztiválon Triesztben.
Rotterdamban egyébként a Hukkle mellett még három film képviseli a magyar filmművészetet. Bemutatják Mundruczó Kornél Szép napok című munkáját, az arany pálmás Eső utánt és Forgács Péter Bibó breviáriumát, amely a múlt évben nagy sikert aratott a cannes-i "Rendezők két hete" szekcióban, s amely egyébként a januári Göteborgi fesztivál programjában is szerepel.