További Mozi cikkek
Egy milliomos gyógyszergyáros elvált feleségének lenni nem éppen veszélytelen foglalkozás, főleg a bűnözés Mekkájában, New Yorkban. Meg Altman is tudja ezt, ezért amikor gazdag férje lecseréli őt egy fiatalabb nőre, az asszony egy olyan lakásba költözik a lányával, ahol a legmodernebb riasztóberendezések és megfigyelőrendszerek mellett egy úgynevezett pánikszoba, egy hermetikusan elzárható túlélőkamra is található, ahova egy rablótámadás elől menekülhetnek a tulajdonosok.
A rosszfiúk már első éjszaka látogatást tesznek a házban, Meg pedig a használati utasításnak megfelelően be is menekül lányával a pánikszobába. Itt azonban akár rögtön be is fékezhetne a történet, hiszen a két megszeppent lakónak csak ki kéne hívnia a rendőrséget a biztonsági vonalon, és a vastag páncélfalak mögött meg kéne várnia, amíg a közegek intézkednek a behatolók ellen. A telefont természetesen süket, a betörők pedig éppen azt akarják elvinni, ami a pánikszobában van.
Jodie Foster nagyon meggyőzően alakítja, az egyébként meglehetősen elcsépelt öntudatos, harcos nő alakját, színészi játékán egyáltalán nem látszik meg, hogy csak beugrott a szerepbe, miután az eredeti főszereplő, Nicole Kidman kisebb balesetet szenvedett a forgatás első napján. Forest Whitaker rutinból, szinte reflexszerűen hozza a jószívű kisember alakját, de játéka így is szokatlanul árnyalt a hasonló kategóriájú filmekben megszokott sablon gonosz elnagyolt karakteréhez képest.
A történetbe csempészett humor ugyan néha nem csak ellenpontozza, de egyenesen haza is vágja a feszültéséget, és a film utolsó jelenetében talán kicsit magas az egy négyzetméterre jutó kommandósok száma, de ettől függetlenül a Pánikszoba egy izgalmas, igényes tucat-thriller, egy nagy adag jó minőségű, de előrecsomagolt félelemmel. Az pedig már David Fincher személyes tragédiája, hogy a Hetedik és a Harcosok klubja után a mozirajongók azért ennél többet vártak volna tőle.