Judit
2 °C
7 °C

Átverte a sajtót a Hatodik érzék rendezője

2004.07.21. 10:43
Alig pár nappal azután, hogy M. Night Shyamalan rendező magánéletét leleplezte egy nagy port kavart dokumentumfilm, az NBC szóvivője bejelentette, hogy a botrány az indiai rendező tudtával készült reklámfogás volt.
Ahogy már több amerikai napilapban megjelent, M. Night Shyamalan összeveszett a M. Night Shyamalan "Mindez csak reklámfogás volt, és a werkfilm Shyamalan beleegyezésével készült" - árulta el utólag Jean Guerin, a Sci Fi csatorna szóvivője a Reutersnek. Guerin nyilatkozata szerint a marketing-akciót az NBC Universal, a Sci Fi tulajdonosa szervezte: "A feladat az volt, hogy félrevezetve a sajtót felhívjuk a figyelmet Shyamalan július 30-án mozikba kerülő thrillerére, a The Village-re" - mondta. A Hatodik érzéket illetve a Jeleket jegyző rendező-forgatókönyvíró bemutatás előtt álló játékfilmjében egyébként olyan színészek szerepelnek, mint Joaquin Phoenix, Sigourney Weaver és Adrien Brody.

Az 1999-es Idegleléshez (The Blair Witch Projekt) hasonlóan áldokumentumfilmnek készült darab egy "gerillamarketing" része volt, de a szóvivő szerint az NBC ezúttal túl messzire ment. A vetítést követően ugyanis a napilapok tényként kezelték Shyamalan és a producerek közötti ellentétet.

Ez lelkesedés, nem marketing

"A dokumentumfilm stábját csak magával ragadta a lelkesedés" - állítja Shyamalan. (A werkfilm rendezője amúgy az Oscar-jelölt Nathaniel Kahn.) "Természetesen én is benne voltam az átverésben - tette hozzá az indiai rendező, de a marketing részéhez semmi közöm nem volt."

Rebecca Marks, az NBC szóvivője szerint a multicég nem vett részt az átverésben sem, ugyanis a forgatás azelőtt kezdődött, hogy megvették volna a Sci Fi csatornát. "Most vizsgáljuk, hogy mekkora szerepe volt az NBC-nek az ügyben, és megtesszük a lépéseket, hogy ilyen ne fordulhasson elő többet" - mondta Marks a Reutersnek. A NBC vezetői nem nyilatkoztak.

Kisebb álbotrány keltésének kísérlete már Magyarországon is történt néhányszor. Legutóbb például az InterCom márciusban adott ki egy olyan sajtónyilatkozatot, ami egyesek szerint csak marketingfogás volt. A közleményben Salamon András Getno című filmjét támadták bizonyos "amerikai magyarok", akik szerint a film "gúnyt űz a tengerentúli magyarokból", és amit - írta a közlemény - emiatt nem hívtak meg a Los Angeles-i Magyar Filmhétre. A sajtónyilatkozat hivatalosságát utólag még az

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?