Gyárfás
16 °C
29 °C

Bayer Zsolt otthagyja a Hír tv-t és a Nemzetet

2007.10.01. 14:38
Engedett Széles Gábor csábításának, és átigazol az Echo Tv-hez Bayer Zsolt. A médiabirodalmat építő milliárdos már hosszú ideje próbálkozott a Hír Tv egyik legismertebb képernyősének megszerzésével.

Már nem sokáig lesz műsoron a Hír tv egyik emblematikus politikai magazinja, a Péntek 8. Bayer Zsolt ugyanis munkahelyet vált, tudta meg az Index.

Pár év után nem árt váltani - magyarázta a döntést Bayer Zsolt, aki elmondta, hogy nem csak a Hír tv-től, hanem Magyar Nemzettől is búcsúzik. (A tévé és a lap egy tulajdonosi körhöz tartozik.) A közismert jobboldali újságíró a Széles Gábor tulajdonában lévő Echo tv-nél folytatja, műfajt azonban nem vált. Várhatóan a hírtévés műsorához hasonló magazinnal jelentkezik majd, de az új helyen több helyszíni forgatást szeretne látni. Meguntam a stúdióbeszélgetéseket, szeretnék megint belemenni az élet sűrűjébe - mondta Bayer.

Az újságírót már a tavasszal kitűnő szerződésajánlattal csábította a politikában egyre aktívabb Széles. Akkor a médiaholding vezetői állását kínálta fel, Bayer azonban váratlanul nemet mondott, jóllehet a szintén Széles tulajdonában lévő Magyar Hírlapban már biztosra vették az új kolléga érkezését.

Bayer elszipkázásával a milliárdos ismét felzaklatja a kedélyeket a jobboldali sajtóberkekben. Az év elején már volt egy hullám, amikor a konkurenciától jó néhányan vándoroltak Széleshez, így került a Hírlaphoz például Torkos Matild főmunkatársként. A Hírlap példányszáma meg sem közelíti a Magyar Nemzetét, ahogyan az Echo tv is kisebb nézettségű a Hír tv-nél.

Mindez könnyen feszültséghez vezethet a két jobboldali médiacsoport között. Korábban a Hír tv és a Duna TV viszonya mérgesedett el, amiatt, mert munkatársak szerződtek át a kisebbik közszolgálati tévéhez.