Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Tereskova: Fábry Gyurcsánytól tanulta a hazudozást

2008.04.08. 13:52
Nagy Kriszta botrányfestőnő, botrányénekesnő és botrány-interjúalany egy photoshopos képpel tiltakozik az erkölcsi romlás ellen, amibe a trágár beszéd nem tartozik bele, a hazudozás viszont annál inkább.

Holisztikus egyesülés, a pozitív és negatív princípiumok alkímiai násza, a fent és a lent egybetartozása, elemeztük az alkotást, amelyet Nagy Kriszta juttatott el szerkesztőségünkbe. A photoshopos képen a glóriás, Jézus szívével díszített nyakkendőt viselő Fábry Sándor kezet ráz a nála magasabb, kimért Gyurcsány Ferenccel, egyértelművé téve a helyzetet: a festőnő a felszínen kibékíthetetlennek tűnő ellentétek kapcsolatával foglalkozik.

Arra számítva, hogy a munka egy új, a pina-fasz tematikát elhagyó korszak nyitánya, megkerestük Nagy Krisztát, aki azonban kizökkentett minket filozofikus hangulatunkból.

"Azt az erkölcsi romlást akarom ábrázolni, aminek okozójaként nem kevésbé felelős Fábry Sándor sem, mint Gyurcsány Ferenc" - hökkentett meg minket Tereskova. Kiderült, hogy szó sincs misztikus egyesülésről. A képet a Fábry show és megtévesztő kampánya inspirálta.

Nagy Kriszta képe az erkölcsi minimumért

Az előzmények röviden. Fábry Sándor behívta műsorába Nagy Kriszta festőnőt, akit hosszú évek képzőművészeti és könnyűzenei munkája után a közelmúltban véletlenül felfedezett magának a tévé is. Nagy Kriszta, aki felületként nem csak a vásznat, hanem progresszív módon a médiát is felhasználja, hozta a szokásos formáját, azaz trágár szavakat használt, a műsorvezető kérésére nekiállt a Kösz, faszfej című szám provokatív szövegét rádióbaráttá faragni. Ehhez az eredetit is felidézgették, aminek következtében a vidékről érkező közönség ruhafodraikat kockáztatva menekült a stúdióból.

A műsor már napokkal az adás előtt bekerült a bulvárlapokba, a show pedig a botrányról szóló szpotokkal reklámozta magát. Az adásba végül azonban egy rövid, semmitmondó és illedelmes beszélgetést láthattak a nézők, mivel végül kivágták a provokatív részeket.

"A médiaművészeti koncepciód kiherélése ihlette a képedet?" - kérdeztük, erőszakkal kapaszkodva a művészeti magyarázatba, hiába.

"Az zavart, hogy Fábry, a Fábry show számításból hazudott az embereknek. Tudták, hogy hatalmas nézettséget jelent, ha a botránnyal adják el a műsort, de a végén nem azt rakták be a műsorba, amit ígértek - hűtött le minket Tereskova. - Olyan, mintha azt mondták volna, hogy Madár és Kokó bokszolnak, és aztán a képernyőn látjuk, ahogy békésen beszélgetnek az öltözőben.

Fábry rendszeresen támadja a kormányt, miközben ugyanazokkal a módszerekkel dolgozik ő is. Gyurcsány a választások megnyerése miatt hazudott, Fábry pedig a reklámbevételekért. Ezért fognak kezet a képen. Mert ugyanolyan erkölcstelenek mindketten. Fábry persze kisebb játékos, ezért alacsonyabb a képen."

A feldúlt Tereskova később egy kiáltványt is küldött a kép mellé, amiben Magyarország teljes erkölcsi romlását vázolja. "Nálunk már bárki bármit hazudhat, semminek nincs következménye, például Gyurcsány és Fábry miatt" - emlegette fel Magyarország két mételyét.

"Vajon nem a trágár szavak miatt vágták ki a műsor jelentős részét?" - adtam fel végül, hogy művészeti magyarázatot találjak. "Ha a miniszterelnök vagy az SZDSZ kampányfőnöke használhat csúnya szavakat nyilvánosan, akkor nekem miért tiltják meg?" - kérdezett vissza Nagy Kriszta.

Nagy Kriszta kiáltványa

Ezen a képen a bal és az őt kritizáló jobb, egymással kéz a kézben állnak modellt nekünk, az egész társadalomnak, igazgatóknak és tanáraikat verő diákoknak.

Kezet foghatnak, mert bizonyos szempontból nincs köztük különbség.

A példa ragadós, amit szabad az ország vezetőjének, azt szabad Fábrynak is, és így tovább.

Hallgat az erkölcs, ami gátat szabhatna a hazudozásnak reggel, éjjel, meg este.

Ők állnak modellt nekünk közszerepléseikkel, példával járnak ellőttünk.

És eztán már nem lehet megbüntetni a gyerekeket ha hazudnak, nem lehet számon kérni az ígéret szép szót, és azt sem lehet kérni, hogy én szépen beszéljek, mert akkor ők miért beszélhetnek olyan csúnyán?

Beperelem a miniszterelnököt, mert mindent elkúrt, de legfőképp az ország morálját.

Beperelem saját magamat is, ha nem perelem be Fábryt, amiért lepaktált ezen példázattal.Ő is elkúrta, mert ő is hazudott. Hazudott amikor a nevével fémjelzett sóder napokon keresztül sugározta minden hullámhosszon azt, hogy bemutat valamit, amit aztán nem mutatott be. Százezreket ültetett le a műsor reklámblokkjai elé, a nagy "Tereskova botrány" előzetesével, amit aztán nem láthatott a sóban senki, így aztán a becsapott emberek nevében is perelek. Közülük a mai napig több mint 100 000-en töltötték le az internetről az ominózus részletet, pedig a nézők csak kis százalékának van internet hozzáférése. A só nézettsége jóval nagyobb volt, mint máskor, és így a produkció többletbevétele is sokszorosa volt, mely összeg nem folyt volna be a kasszájukba, ha nem hazudnak.

Perelem őket azért, mert a nyereségvágyból elkövetett hazugságot választották a korrekt munka helyett. És főként perelem őket azért, mert úgy tesznek, ebben az országban mindent lehet. És tényleg.

Isten előtt perelem őket az igaznak levés oltáránál -legalábbis egyelőre-, mert nem lehet az hogy a dolgok ebben a szellemben folyjanak tovább.